عامل به قرآن باشیم / تلاش برای تربیت نسل آینده قرآنی
کد خبر: 3958470
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵

عامل به قرآن باشیم / تلاش برای تربیت نسل آینده قرآنی

حافظ و مربی قرآن کریم، با بیان اینکه فعالان قرآنی نباید از وسوسه‌های شیطان غافل شوند،گفت: شیطان همیشه در حال وسوسه است و برای در امان ماندن از شرش در کنار تلاوت قرآن عامل به قرآن هم باشیم.

عامل به قرآن باشیم / تلاش برای تربیت نسل آینده قرآنیزهرا انتظاری، حافظ و مربی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: از کودکی علاقه خاصی به تلاوت و حفظ قرآن داشتم تا اینکه در سال ۱۳۹۰ خبر تأسیس مهد قرآن در باغ معروف منتشر شد، با عنایت خداوند متعال و حمایت‌های بی‌نظیر خانواده‌ام در آزمون ورودی مهد شرکت نموده و نمره قبولی را کسب کردم.

وی افزود: از سال ۹۰ آموزش قرآن را آغاز کردم و قرآن آموز موفقی بودم تا اینکه به عنوان مربی انتخاب شدم، با وجود اینکه تازه ازدواج کرده و دانشگاه هم می‌رفتم طی یک سال توانستم دوره مربیگری مؤسسه مهد قرآن را به خوبی به اتمام برسانم.

انتظاری افزود: بعد از دوره مربیگری به گذراندن کلاس‌های صوت، لحن و حفظ همت کرده و با عنایت خداوند اکنون ۱۲جزء اول و جزء ۳۰ قرآن کریم را حفظ هستم و با توجه به شرایط کرونایی همچنان به حفظ خود به صورت مجازی ادامه می‌دهم که جا دارد از مربی عزیزم خانم حامد تشکر ویژه داشته باشم.

این حافظ قرآن، با اشاره به اینکه اکنون در کنار حفظ به مربیگری قرآن فعالیت دارد افزود: در حال حاضر علاوه بر مربیگری در مهد قرآن امام حسن مجتبی(ع) به طور همزمان در مهد قرآن‌های اطراف تبریز «آخمقیه، اندیشه و مایان» نیز به عنوان خادم قرآن انجام وظیفه کرده و هم اکنون نیز با وجود شرایط کرونایی همچنان به روستای مایان رفته و توانسته‌ام در این روستا نیز مربیان و حافظان بسیاری تربیت کنم.

وی ادامه داد: با اینکه برخی افراد که حلاوت و شیرینی قرآن را نچشیده‌اند به من می‌گفتند «چرا به مهد قرآن می‌روی آنجا که هزینه‌ای نمی‌دهند یا هزینه‌ای که می‌دهند خیلی کم است»، ولی همین پول کم خیلی برکت دارد به نظر من همه چیز پول نیست فردی که خالصانه کار می‌کند همین پول کم خیلی برکت خواهد داشت.

انتظاری، با تأکید بر اینکه قطعاً بعد از هر سختی آسانی و گشایشی است بیان کرد: مهم‌ترین انگیزه من برای موفقیت آیه قرآنی «إِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا» است که قطعاً پشت هر سختی آسانی است. برای اینکه در هر زمینه‌ای موفق باشیم باید تلاش کرده و اراده قوی داشته و همیشه به خدا توکل کنیم.

این مربی و حافظ قرآن، با اشاره به بهانه‌گیری برخی افراد در مورد عدم فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: افراد بسیاری را می‌شناسم که همیشه بهانه گرفته و داشتن کار و مشغله زیاد را عنوان کرده و می‌گویند فرصتی برای قرائت یا حفظ قرآن ندارند در حالی که اگر انسان اراده کند هر کار غیر ممکنی را می‌تواند به خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه فعالان قرآنی نباید فکر کنند از وسوسه‌های شیطانی در امان هستند تصریح کرد: من و سایر افرادی که در زمینه حفظ یا قرائت قرآن فعال هستیم نباید از وسوسه‌های شیطان غافل شویم چون شیطان همیشه در حال وسوسه است. برای در امان ماندن از شر شیطان در کنار تلاوت قرآن عامل به قرآن هم باشیم.

انتظاری ادامه داد: از هم سن و سالانم تقاضا دارم با قرآن انس داشته باشند، انس با قرآن نه تنها باعث خیر و برکت و سعادت دنیا و آخرت خودشان می‌شود بلکه نسل‌های آینده را هم می‌توانند قرآنی تربیت کنند.

این حافظ قرآن با اظهار ناراحتی از اینکه قرآن در جامعه اسلامی در حاشیه قرار می‌گیرد اظهار کرد: متأسفانه الان جامعه بشری به گونه‌ای شده که همه کم کم از قرآن و عترت کناره گیری می‌کنند. مگر پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر نفرمودند که: ای مردم من دو چیز گرانبها در میان شما به امانت می‌گذارم که آن دو امانت گرانبها قرآن و عترت و اهل بیت هستند. پس ما هم باید امانت دار خوبی بوده و دست به دست هم بدهیم با تلاوت قرآن و عمل به قرآن نقشه‌های افرادی که علیه قرآن تلاش می‌کنند را در هم بشکنیم.

وی ادامه داد: ما که پیروان و شیعیان ۱۴ معصوم هستیم نباید با حرف مردم زود کنار بکشیم مگر نمی‌دانیم حضرت محمد(ص) و سایر پیامبران و امامان در راه دین و اسلام چقدر تلاش کرده و با وجود مخالفت‌ها و اذیت کردن‌های زیاد باز هم به راه خودشان ادامه دادند ماهم باید حضرت پیامبر و امامان را الگوی خود قرار داده و تلاش کنیم تا جامعه قرآنی تربیت شود چون اگر ما قرآن را یاد نگیریم و عمل نکنیم از نسل‌های آینده نباید انتظار عمل به قرآن را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha