گیلان بیش از 3000 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر دارد/ رونمایی از نخستین سامانه آموزش مجازی قرآن
کد خبر: 3958999
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵

گیلان بیش از 3000 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر دارد/ رونمایی از نخستین سامانه آموزش مجازی قرآن

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال شکوفایی فعالیت های قرآنی است، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 3000 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر داریم که از حیث کمی و کیفی طی چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 20 اسفند در نشست هم اندیشی برترین های قرآنی شاهد و ایثارگر و متولیان حسینیه های شاهد استان گیلان و رونمایی از سامانه آموزش مجازی آموزش قرآن کریم ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم و سلامت، اظهار کرد: جاری بودن قرآن در زندگی رونق و برکت امور را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه تمسک به قرآن و آموزه های قرآنی رشد و تعالی مادی و معنوی همه برنامه ها و فعالیت ها را موجب می شود، تصریح کرد: به نقش تربیتی قرآن و آموزه های دینی در بخش های فردی و اجتماعی اعتقاد داریم و شهدا تربیت یافته مکتب قرآن هستند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به الگوپذیری شهدا از قرآن، گفت: شهدا قرآن را سرلوحه خویش قرار داده بودند و لذا در وصیت نامه های شهدا پایبندی به اصول و مبانی دینی و قرآنی مشهود است. ما نیز باید به تاسی از شهدا اقدام به اجرای عملی قرآن در همه عرصه های فرهنگی و سیاسی و علمی و اجتماعی و اقتصادی و... کنیم.

پاکاری، قرآن و آموزه های قرآنی را جوهره شکل گیری انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز 42 سال از عمر پر برکت انقلاب می گذرد و فرهنگ قرآنی به ویژه در حوزه های تعلیمی و تربیتی در جامعه ما نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال شکوفایی فعالیت های قرآنی است، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 3000 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر داریم که از حیث کمی و کیفی طی چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است. بنیاد شهید گیلان در جریان فعالیت های فرهنگی و مسابقات قرآنی نیز حائز رتبه های برتر کشوری است که جایگاه علمی فعالان قرآنی شاهد و ایثارگر استان را نشان می دهد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، ضمن ابراز امیدواری از چندین برابر شدن فعالان قرآنی شاهد و ایثارگر استان، متذکر شد: بی تردید قرآن و با جسم و جان همه مسلمانان به ویژه جامعه هدف بنیاد شهید عجین است و باید در سایه قرآن برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفاظت از امانت شهدا قدم برداریم.

پاکاری، با اشاره به رونمایی از نخستین سامانه آموزش مجازی قرآن کریم ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر استان، اضافه کرد: این سامانه برای اولین بار در کشور راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: از طریق این سامانه دوره های آموزشی قرآن ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته و در دو گروه خواهران و برادران برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه کلاس ها در ترم های دو ماهه برگزار خواهد شد، گفت: این کلاس های آموزشی در دو بخش حفظ و قرائت بوده و اساتید قرآنی اقدام به تعیین سطح فعالان قرآنی خواهند کرد.

وی از برگزاری آزمون جامع قرآن در پایان هر دو فصل خبر داد و یادآور شد: این فرایند آموزشی به صورت آنلاین بوده و ایثارگران می توانند در آزمون تعیین سطح و کلاس ها شرکت کرده و گواهی دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha