جشن تکلیف 50 شکوفه با همت عالی خیرین تهرانی
کد خبر: 3959230
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
با مشارکت تولیت آستان امامزادگان پنج تن (ع) لویزان و خیریه شمس؛

جشن تکلیف 50 شکوفه با همت عالی خیرین تهرانی

مراسم جشن تکلیف حدود 50 دختر تازه مکلف شده از خانواده‌های کم برخوردار استان تهران، به همت خیریه شمیم مهر سبحان (شمس) و با مشارکت تولیت آستان امامزادگان پنج تن (ع) لویزان، امروز جمعه 22 اسفندماه در حرم این امامزادگان برگزار شد.

ارسالی/ جشن تکلیف 50 شکوفه تازه مکلف شده برگزار شدبه گزارش ایکنا، خیریه شمیم مهر سبحان (شمس) در رویدادی جدید با مشارکت و همراهی تولیت آستان امامزادگان پنج تن (ع) لویزان، جشن تکلیف حدود 50 دختر تازه مکلف شده از خانواده‌های کم برخوردار استان تهران را در حرم این امامزاده برگزار کردند.


گزارش تصویری:

جشن تکلیف ۴۲ دختر در امامزاده پنج تن لویزان


 

محمد نوری زاده، مدیرعامل خیریه شمس با اعلام این خبر گفت: یکسال گذشته شرایط ویژه کرونایی باعث شد دانش آموزان از فضای مدرسه دور باشند؛ ما در خیریه و گروه جهادى شمس بر اساس احساس وظیفه‌ای که در اشاعه باورهای دینی و انتقال آنها به نسل آینده بر عهده داشتیم، برآن شدیم که اجازه ندهیم نسل جدید دختران مکلف شده از آموزش‌های دینی دور بمانند بر همین اساس تصمیم به برگزار چنین مراسمی گرفتیم.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین مراسمی در شرایط فعلی بسیار سخت بود، افزود: تصمیم گرفتیم برگزاری این مراسم را با یک مرکز مذهبی و فرهنگی به اشتراک بگذاریم که در این میان، تولیت و بخش فرهنگی آستان امامزادگان پنج تن (ع) لویزان بیش از سایر امامزادگان مشتاق این همکاری بودند؛ بر همین اساس این جشن در این محل برگزار شد.

 جشن تکلیف 50 شکوفه تازه مکلف شده برگزار شد
حجت الاسلام محمودرضا ذکاوت، تولیت آستان امامزادگان پنج تن (ع) لویزان با اشاره به اینکه قطب‌های مذهبی و فرهنگی حتی در روزهای کرونا باید بتوانند به وظایف خود عمل کنند گفت: ما در مسئولیت‌های مذهبی و فرهنگی خود، هر زمان که گروه‌های فعال تصمیم به اجرای طرح‌هایی با رویکردهای متناسب فعالیت ما داشته باشند استقبال می‌کنیم.

حجت الاسلام ذکاوت با تأکید بر اینکه انتقال باورهای دینی در سنین کودکی باید همراه با جذابیت باشد تا بتواند نسل جدید معتقد تحویل جامعه دهد، افزود: مهمترین خاطره کودکان، از زمان مکلف شدن آنهاست. ما در این مراسم تمام تلاشمان را کردیم که بتوانیم در کنار دوستان خیریه شمیم مهر سبحان که از فعالان عرصه‌های اجتماعی و مذهبی هستند خاطره‌ای ماندگار همراه با ارائه جذاب باورهای دینی برای کودکان مکلف جشن رقم بزنیم.

جشن تکلیف 50 شکوفه تازه مکلف شده برگزار شد

هانیه بختیاری، مشاور و مسئول خیریه افق آستان امامزادگان پنج تن (ع) لویزان با بیان اینکه هر اتفاقی که به صورت مشارکتی برگزار می‌شود، حساسیت‌ها و هماهنگی‌های خاص خود را دارد؛ گفت: پیشنهاد این برنامه از طرف گروه جهادی شمس مطرح شد و تولیت آستان امامزادگان پنج تن (ع) لویزان با این طرح موافقت کردند و در مرحله اعضای هیئت ام المهدی (عج) و گروه جهادی حوزه حضرت زینب کبری (س) در رقم زدن این رویداد زیبای مذهبی دست یاری دادند.

هانیه بختیاری با تأکید بر اینکه مراکز فرهنگی و مذهبی حتی در حوادث خاص مثل همه‌گیری ویروس کرونا نباید از وظایف و مسئولیت‌های خود غافل باشند، افزود: ما باید در هر شرایطی با تطبیق نوع آموزش‌ها و دورهمی‌ها مسیر خود را در راستای اشاعه باورهای مذهبی انتقال آنها به نسل جدید ادامه دهیم. به همین دلیل ما تلاش کردیم با درنظر گرفتن تمام پروتکل‌های بهداشتی از برگزار کردن چنین رویداد مهمی غافل نباشم.

انتهای پیام
captcha