38 ویژه برنامه نوروزی در یزد اجرایی می‌شود
کد خبر: 3960387
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

38 ویژه برنامه نوروزی در یزد اجرایی می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از اجرای 38 ویژه برنامه در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، اجتماعی، آموزش شهروندی و ورزشی خبر داد.

38 ویژه برنامه نوروزی در یزد اجرایی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، 27 اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای 38 عنوان برنامه در نوروز 1400 اظهار کرد: این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری و آموزش شهروندی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این سازمان متناظر با 25 اداره‌کل در حوزه‌های مختلف است گفت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا ویروس و بنا به تصمیم ستاد کرونا برنامه‌ها به  صورت مجازی و در قاب تلویزیون اجرایی خواهد شد.

ملازینلی از تولید 4 برنامه تلویزیونی فاخر با همکاری صدا و سیما مرکز یزد ویژه ایام نوروز خبر  داد و اظهار کرد: جشنواره «قصه هفت‌سین» از جمله این برنامه‌ها است که پس از فراخوان جشنواره، بیش از 30 اثر ارسال و در نهایت هفت اثر برگزیده شد و ان شاءالله در هفت قسمت برنامه‌ تلویزیونی در قاب تلویزیون به نمایش گذاشته می‌شود.

وی جشنواره «خش‌خورانه» را از دیگر برنامه‌های نوروزی دانست و افزود: این جشنواره نیز با همکاری مرکز دیابت و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای یزد طرح ریزی شد و با هدف ارتقا نشاط اجتماعی و اصلاح سبک غذایی برگزار و خوشبختانه مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت به نحوی که بیش از 150 خانواده ثبت‌نام کردند و در ایام نوروز برگزیدگان در قالب برنامه‌ای در 12 قسمت به ارائه آثار خود خواهند پرداخت.

ملازینلی با اشاره به اینکه ویژه برنامه تحویل سال نیز به مدت چهار ساعت با مشارکت این سازمان تولید شده، از برگزاری ویژه برنامه «خونه ننه‌آقا» خبر داد و گفت: این برنامه نیز با هدف ارتقای نشاط اجتماعی و همچنین احیای فرهنگ‌ بومی و سنت‌های ارزشمند مردمان این دیار اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از برگزاری جشنواره تولیدات این سازمان خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف بازخوانی تولیدات همکاران بنده در این سازمان برگزار می‌شود تا هنرمندانی که در طول سال مبادرت به اجرای برنامه‌ها داشته‌اند، در معرض رقابت در بخش‌های مختلف قرار گیرند.

وی، تهیه نشریه سفر با محوریت مثلث گردشگری و نیز سایت ویژه گردشگری به سه زبان زنده دنیا شامل فارسی، عربی و چینی، رصد ستارگان و گردشگری نجوم را از دیگر برنامه‌ها در ایام نوروز ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا خریداری پنج دستگاه رصد مجازی ستارگان دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دستور کار این سازمان گفت: مرکز زنان بهبودیافته از جمله این پروژه‌ها است که با افتتاح این مرکز، زنانی که خواه یا ناخواه گرفتار اعتیاد شده و ترک کرده‌اند، دوران نقاهت خود را می‌گذرانند، این اقدام باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افتتاح گرمخانه یا سرپناه شبانه و همچنین راه‌اندازی فرهنگسراها با محوریت حسینیه‌ها در محلات مختلف را از دیگر پروژه‌ها دانست و گفت: سال گذشته 7 فرهنگسرا در حسینیه‌ها ایجاد شد که ان شاءالله 10 فرهنگسرای دیگر در حسینیه‌های مختلف شهر یزد راه‌اندازی خواهد شد.

ملازینلی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان گفت: این سازمان مسئولیت کمیته فرهنگی را برعهده دارد و قرار است اجلاسیه نهایی این کنگره در دهم فرودین ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی یزد برگزار شود.

انتهای پیام
captcha