تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا در زمینه سفرهای نوروزی هستیم
کد خبر: 3960466
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶

تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا در زمینه سفرهای نوروزی هستیم

معاون استانداری یزد گفت: در زمینه سفرهای نوروزی تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم و براساس رنگ‌بندی شهرها با وجود شرایط شکننده فعلی، اقدام خواهیم کرد.

تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا برای سفرهای نوروزی هستیمبه گزارش ایکنا از یزد، محسن صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، امروز، 27 اسفند در نشست ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: این طرح در سه مرحله ثبت‌نام از 22 هزار متقاضی صورت گرفت که از این تعداد 12 هزار نفر واجد شرایط اولیه شناخته شدند و پس از بررسی‌های تکمیلی 10 هزار نفر شرایط نهایی را کسب کردند و برای افتتاح حساب و واریز وجه معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هفت هزار و ۷۰۰ نفر واریز وجه داشته‌اند از ساخت هشت هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در استان خبر داد و افزود: این طرح در شهرهای مختلف استان در حال پیگیری است و خوشبختانه استان یزد از استان‌های پیشرو در این طرح است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به پیگیری مسکن فرهنگیان و مسکن ایثارگران گفت: در طرح مسکن فرهنگیان ۶۹۳ نفر واجد شرایط شدند و زمین‌های مورد نیاز تعیین تکلیف شده که امیدواریم در هفته دوم فروردین ماه شروع آن را رسماً شاهد باشیم. در حوزه ایثارگران نیز در اکثر شهرهای استان زمین مورد نیاز تأمین شده و طی هفته آینده قرارداد واگذاری زمین قابل انجام است.

صاقیان با اشاره به دغدغه استان در مسئله آب گفت: پروژه‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در سال‌های گذشته مورد توجه مسئولان استان بوده و پیگیری‌های زیادی برای عملیاتی شدن آن انجام شده است. ورود صنعت به پروژه انتقال آب باعث عملیاتی شدن و تسریع در اجرای آن شد، به گونه‌ای که پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و استان یزد از ابر پروژه‌هایی است که با بالاترین سرعت و کوتاه‌ترین زمان اجرایی شد.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه سفرهای نوروزی بیان کرد: در این زمینه تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم و براساس رنگ‌بندی شهرها با وجود شرایط شکننده فعلی، اقدام خواهیم کرد. در حال حاضر وضعیت استان به جز شهرستان خاتم که نارنجی است، مابقی شهرهای یزد زرد و آبی هستند ولی با توجه به راه‌های شریانی استان، کنترل و نظارت بیشتر در این خصوص حائز اهمیت است که در این باره اقدامات و پیگیری‎های لازم صورت گرفته است.

صادقیان استقرار دستگاه‌های خدماتی و نظارتی در راه‌های برون‌شهری را در اولویت دانست و گفت: نظارت بر مجتمع‌های خدمات رفاهی استان با شدت بیشتری دنبال می‌شود و در داخل شهرها نیز با تأکید بر این پذیرای سفرهای بی‌برنامه نخواهیم بود، از اسکان مسافران در اماکن عمومی شهری خودداری خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha