محفل «انس با قرآن» در دانشکده علوم‌قرآنی میبد برگزار شد
کد خبر: 3960611
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲

محفل «انس با قرآن» در دانشکده علوم‌قرآنی میبد برگزار شد

محفل «انس با قرآن کریم» با حضور تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشکده علوم قرآنی میبد در سالن کنفرانس این دانشکده برگزار شد.

محفل «انس با قرآن» در دانشکده علوم‌قرآنی میبد برگزار شدبه گزارش ایکنا از یزد، محفل «انس با قرآن کریم» با حضور تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشکده علوم قرآنی میبد، 28 اسفند در سالن کنفرانس این دانشکده برگزار شد.

در این محفل که به صورت مجازی نیز برگزار شد، محمدرضا زارعشاهی، قاری قرآن کریم به تلاوت آیاتی از سوره آل عمران پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی برزگر، مفسر قرآن کریم با بیان تفسیر آیات ابتدایی سوره اسرا گفت: سوره «اسرا» سوره‌ای مکی و دارای 111 آیه است و از نظر نزول، پنجاهمین سوره قرآن کریم است.

وی ادامه داد: اولین آیه این سوره با عبارت سبحان شروع می‌شود و این نشان‌دهنده این است که اول ربوبیت پروردگار را برای انسان‌ها بیان می‌کند زیرا که اعتقاد به ربوبیت خدا موجب پذیرش سایر احکام و عبادات می‌شود. با توجه به اینکه این سوره با عبارت سبحان شروع شده، برخی آن را از مسبحات دانسته‌اند و البته سور اعلی، حدید، جمعه، حشر، صف، تغابن از دیگر سوره‌های مسبحات هستند.

برزگر با اشاره به اینکه تنها آیه‌ای که مربوط به معراج رسول خدا است، در سوره اسراء آمده گفت: طبق برخی از نقل‌ها، رسول خدا تا 100 بار به معراج رفته‌اند، حرکت رسول خدا از مسجدالحرام تا مسجدالاقصی «اسراء» بوده و از مسجد الاقصی تا آسمان، «معراج» گفته می‌شود.

وی با اشاره به پاسخ به شبهاتی که درباره مسئله معراج وجود دارد گفت: این شبهات را می‌توان این‌گونه پاسخ داد که علم، لحظه لحظه در حال پیشرفت است یعنی هنوز دوران طفولیت خود را می‌گذراند، چگونه می‌تواند از وحی که انتهای علم است، عیب بگیرد و آن را زیر سوال ببرد و با توجه به قاعده تقلید جاهل از عالم وقتی انسان کار را به متخصص می‌سپارد، علت کار را از او نمی‌پرسد مثل رجوع به پزشک متخصص و چه بسا با تحقیقات میان رشته‌ای می‌توان به علل آن پی برد.

انتهای پیام
captcha