آمار مسافران نوروزی به استان یزد چشمگیر نیست
کد خبر: 3961200
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵

آمار مسافران نوروزی به استان یزد چشمگیر نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از دوربین‌های ترددشمار در ورود و خروج استان، ترددهای برون‌شهری افزایش پیدا کرده، اما تعداد وسیله نقلیه سبک ورودی به استان کمتر از تعدادی است که از استان خارج شده‌اند.

آمار نگران کننده مسافرت یزدی ها به خارج از استان  آمار مسافران نوروزی به استان چشمگیر نیستبه گزارش ایکنا از یزد، محسن صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، 5 فروردین در نشست مجازی با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از دوربین‌های ترددشمار در ورود و خروج استان از 27 اسفند تا پایان چهارم فروردین ترددهای برون‌شهری افزایش پیدا کرده است ولی تعداد وسیله نقلیه سبک ورودی به استان کمتر از تعدادی است که از استان خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت حدود 110 هزار دستگاه خودروی شخصی سبک به استان وارد و 140 هزار دستگاه خودروی سواری از استان خارج شده‌اند گفت: آمار نشان می‌دهد که حدود 31 هزار وسیله نقلیه از استان خارج شده‌اند که یا اصالتاً یزدی یا غیریزدی‌های مقیم یزد هستند و بعد از تعطیلات به استان باز می‌گردند که این آمار می‌تواند نگران‌کننده باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با تأکید بر اینکه در حال حاضر نگرانی در زمینه مسافران نوروزی در استان وجود ندارد بیان کرد: بررسی ساعت توقف خودروهای ورودی به استان نشان می‌دهد، بیشترین وسایل نقلیه‌ای که از استان عبور کردند، کمتر از 12 ساعت در استان اقامت داشتند.

وی ادامه داد: در مجموع روزانه 1500 تا 2000 نفر به طور متوسط مسافر وارد استان شده‌اند و به تعدادی که مسافر وارد استان شده به همین تعداد در مراکز اقامتی اقامت یافته‌اند، یعنی مسافران در مکان‌های مورد تأیید از جمله هتل‌ها، مهمانسراها، بوم‌گردی‌ها و مسافرخانه‌ها اقامت دارند که پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

صادقیان گفت: همچنین بررسی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌ها، قطار و هواپیما نشان می‌دهد، مسافران ورودی و خروجی استان متناسب است.

انتهای پیام
captcha