ثبت‌نام 1700 زنجانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3961308
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

ثبت‌نام 1700 زنجانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از ثبت‌نام 1700 نفر در نوزدهمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن خبر داد و گفت: امسال این آزمون به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود.

ثبت‌نام 1700 زنجانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآنابراهیم قاسمی، رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وکو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در نوزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن حدود 1700 نفر از استان زنجان در سامانه آزمون به نشانیwww.quranedu.ir  ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا بر فعالیت بسیاری از کسب و کارها اثرگذار بوده است، ابراز کرد: در سال گذشته فعالیت موسسات قرآنی نیز کاهش یافت و این موضوع بر تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن نیز اثر گذاشت؛ چراکه در سال‌های گذشته افراد از طریق موسسات برای این آزمون معرفی می‌شدند.

این مسئول یادآور شد: این آزمون در سه گروه امتحانی و ۱۴ رشته از جمله حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف اهل‌بیت(ع) ترجمه و مفاهیم قرآن برگزار می‌شود و برای برگزیدگان گواهینامه معتبر صادر خواهد شد. همچنین سعی شده تا از مفاهیم کاربردی و تاثیرگذار در زندگی به عنوان سرفصل‌های این رشته‌ها استفاده شود که دعای مکارم اخلاق، خطبه متقین و مناجات‌های خمسه عشر از جمله این عناوین است.

رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به اعطای جوایز در رشته حفظ کل اشاره کرد و گفت: چنانچه نمره آزمون شفاهی داوطلبان ۱۰۰ باشد جایزه یک میلیون تومانی به آن‌ها تعلق می‌گیرد، اگر نمره بالای ۹۰ کسب کنند جایزه ۳۰۰ هزار تومانی به آن‌ها اعطا می‌شود و اگر نمره آن‌ها بالای ۷۵ باشد از طریق قرعه‌کشی به تعدادی از برگزیدگان جوایز ۱۵۰ هزار تومانی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در وزارت ارشاد سعی شده تا تهدید‌های کرونا به فرصت تبدیل شود، ادامه داد: به همین منظور امسال که امکان برگزاری آزمون به‌شیوه حضوری و همانند سال‌های قبل وجود ندارد، شیوه الکترونیکی برای آزمون انتخاب شده و افراد در محل سکونت خود به شکل آنلاین به سئوالات در مدت زمان معلوم پاسخ دهند.

قاسمی با بیان اینکه آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در فصل بهار برگزار خواهد شد، تصریح کرد: نگرانی دیگر داوطلبان از بابت افراد زیر ۱۰ سال است اما تعداد، ثبت سئوالات و شیوه برگزاری در رده سنی زیر ۱۰ سال با بزرگسالان متفاوت است و طوری طراحی شده که به راحتی بتوانند به سئوالات پاسخ دهند.

انتهای پیام
captcha