3600 یزدی از آموزش‌های قرآنی بهره‌مند شده‌اند
کد خبر: 3961372
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

3600 یزدی از آموزش‌های قرآنی بهره‌مند شده‌اند

رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در سالی که گذشت، در مجموع 238 کلاس یا دوره در زمینه آموزش‌های تخصصی، عمومی و تربیت کادر متخصص برگزار شده که 3676 نفر در این استان از این دوره‌ها بهره‌مند شده‌اند.

ثصبحجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برنامه‌ها و دوره‌هایی که در سال گذشته اجرایی شد اظهار کرد: در بخش آموزش‌های عمومی قرآن کریم در سالی که گذشت، 73 کلاس آموزش قرائت قرآن سطح 1 با حضور 878 نفر، 8 کلاس آموزش مفاهیم قرآن سطح 1 با حضور 127 نفر، 41 کلاس آموزش حفظ جزء پایانی قرآن کریم با حضور 502 نفر، آموزش حفظ موضوعی قرآن با حضور 44 نفر، آموزش تفسیر قرآن در قالب طرح بینات با شرکت 67 نفر و آموزش کارکنان دولت و حج و زيارت در قالب دو دوره برگزار شده است.

وی ادامه داد: در بخش آموزش‌های تخصصی قرآن کریم نیز دوره‌های متفاوتی برگزار شد که آموزش قرائت قرآن سطح 4 تا 7 در قالب برگزاری دو دوره با حضور 27 نفر، آموزش مفاهیم قرآن سطح 2 تا 4 و بهره‌مندی 298 نفر و آموزش حفظ تخصصی قرآن با حضور 548 نفر از آن جمله است.

رضایی اجرای طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم را از دیگر طرح‌ها در این بخش دانست و بیان کرد: در قالب این طرح نیز 361 نفر موفق به دریافت مدرک شده‌اند.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد، آموزش ترجمه و تفسير قرآن، آموزش استعدادهای قرآنی، کارگاه یک روزه سبک زندگی قرآنی، دوره آموزشی سبک زندگی قرآنی و بهره‌مندی 492 نفر را از دیگر آموزش‌ها در این بخش دانست و با اشاره به تربیت کادر متخصص قرآنی گفت: در این راستا نیز دوره‌های تربیت آموزشیار روخوانی روانخوانی، تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن، تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و... برگزار شده است.

وی یادآور شد: در مجموع در سالی که گذشت، 238 کلاس یا دوره در زمینه آموزش‌های تخصصی، عمومی و تربیت کادر برگزار شده که 3676 نفر در این استان از این دوره‌ها بهره‌مند شده‌اند و از این تعداد 838 نفر آقا و 2838 نفر خانم بوده‌اند.

رضایی، برگزاری 69 محفل قرآنی و بهره‌مندی 12300 نفر، 173 جلسه کرسی تلاوت و بهره‌مندی 18950 نفر، برگزاری اردوی تفریحی ویژه معلمان و متعلمان کلاس‌ها با حضور 40 نفر را از دیگر اقدامات در سال گذشته اعلام کرد و با اشاره به مسئولیت این نهاد به عنوان کارگروه قرآنی ستاد دهه فجر از برگزاری 312 برنامه و بهره‌مندی 41060 نفر خبر داد.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد از حمایت و پشتیبانی مالی از جلسات دائمی آموزش قرآن کریم، مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن خبر داد و تعداد مؤسسات قرآنی دارای مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی را 64 مورد، خانه‌های قرآن روستايی دارای مجوز از ادارات تبلیغات اسلامی را 77 مورد و خانه‌های قرآن شهری دارای مجوز را 25 مورد اعلام کرد.

وی برگزاری جلسات دائمی آموزش قرآن کریم اعم از قرائت، ترجمه و تفسیر، حفظ، راه‌اندازی انجمن خیران و مجمع قرآنیان استان، تهیه و توزیع قرآن اهدایی در قالب طرح «نور باران»، تهیه و توزیع کتب و نرم افزارهای آموزش قرآن کریم، نظارت و ارزیابی از فعالیت‌های قرآنی شهرستان‌ها و همچنین اتحادیه و مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن را از دیگر اقدامات این نهاد دانست.

رضایی از واگذاری فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت‌ها خبر داد و گفت: تهیه و تدوین خبرهای قرآنی استان جهت ارائه به سایت‌های قرآنی، جراید و صدا و سیما،  همکاری با مراکز مردمی و دولتی جهت اجرای برنامه‌های قرآنی،  اعزام قاری، حافظ، داور، گروه‌های همخوانی، تواشیح و معلمان قرآن کریم به مراکز درخواستی، تشكيل پرونده جهت اساتيد، قاريان، حافظان، معلمان قرآن و جلسات دائمی آموزش قرآنی، تکريم از چهره‌های برتر قرآنی استان و دبیرخانه کمیته مصاحبه متقاضیان ثبت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع) از دیگر اقدامات و طرح‌های اجرا شده در سال 99 بوده است. 

انتهای پیام
captcha