طرح اقدام ملی مسکن با پشتیبانی و رفع موانع شتاب می‌گیرد
کد خبر: 3961377
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

طرح اقدام ملی مسکن با پشتیبانی و رفع موانع شتاب می‌گیرد

معاون استانداری یزد با اشاره به پیشرفت چشمگیر طرح اقدام ملی مسکن در استان تأکید کرد: این طرح با پشتیبانی، رفع موانع و مشکلات، شتاب بیشتری می‌گیرد لذا باید همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان، صدور مجوزها و اجرای خدمات را تسهیل کنند.

طرح اقدام ملی مسکن با پشتیبانی و رفع موانع شتاب می‌گیردبه گزارش ایکنا از یزد، محسن صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، امروز، 7 فروردین در دیدار با محمدرضا یادگاری، مدیرکل راه و شهرسازی استان، اظهار کرد: شروع طرح اقدام ملی مسکن در سال ۱۳۹۹ از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقدامات دولت بود و خوشبختانه در استان این طرح با برنامه‌ریزی خوبی در حال شکل‌گیری و اجرا است.

وی ادامه داد: لازم است این طرح در سال جدید با پشتیبانی و رفع موانع و مشکلات آن سرعت بیشتری گیرد، از این رو تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان باید در صدور مجوزها و اجرای خدمات تسهیل کنند.

صادقیان با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال و لزوم تسهیل و مانع زدایی‌ها در بسیاری از کمیته‌ها، کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها، بر اصلاح بسیاری از فرآیندها و کوتاه کردن زمان تصمیم گیری‌ها به‌خصوص در تعیین کاربری‌ها در کمیته‌ها و کارگروه‌های ماده ۵ و امور زیربنایی تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد یکی از موانع بزرگ در ساخت مسکن در استان را طولانی بودن فرآیند صدور پروانه ساختمانی عنوان و بیان کرد: در راستای تسهیل، پشتیبانی و مانع‌زدایی، کوتاه کردن زمان صدور پروانه شهرسازی باید به صورت جدی در دستورکار قرار گیرد.

صادقیان در دیداری با محمدرضا خلف‌باغی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان گفت: در راستای تحقق شعار سال برای پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی لازم است روند واگذاری اراضی دولتی برای استقرار واحدهای تولیدی تسهیل ‌شود.

وی افزود: بررسی فرآیند واگذاری اراضی در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان در سال گذشته نشان می‌دهد که بیشترین زمان واگذاری در ترسیم کروکی و تخصیص زمین صرف می‌شود، از این رو لازم است این فرآیند اصلاح و کوتاه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد همچنین بر فرآیند نظارت و کنترل بر اراضی واگذار شده و بررسی روند پیشرفت فیزیکی طرح‌ها در بازه زمانی ۳ و ۶ ماه در سال تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha