امورقرآنی اوقاف یزد در سالی که گذشت
کد خبر: 3961860
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

امورقرآنی اوقاف یزد در سالی که گذشت

رئیس اداره امورقرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اینکه پیگیری طرح‌های قرآنی در سالی که گذشت، با چهار هدف اصلی همراه بود، برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده این نهاد را تشریح کرد.

امورقرآنی اوقاف یزد در سالی که گذشتحجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس اداره امورقرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اقدامات انجام شده این نهاد در سالی که گذشت اظهار کرد: اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در سال 1399، چهار هدف اصلی اعم از توسعه موقوفات قرآنی، آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم، ترویج و فضاسازی انس با قرآن و مدیریت مسابقات شهرستانی و استانی را دنبال کرد.

وی ادامه داد: توسعه موقوفات قرآنی در چهار برنامه شامل پشتیبانی از توسعه موقوفات مشارکتی قرآنی که در سال 99 با همراهی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان صورت گرفت و پروژه وقف مشارکتی قرآنی آغاز شد.

میرجلیلی افزود: ایجاد وقف جدید قرآنی از دیگر برنامه‌هایی بود که دنبال شد که در این راستا در سال 99، سه وقف قرآنی به ثبت رسید. همچنین نظارت و پایش اجرای امینانه نیات قرآنی موقوفات استان انجام و در این قالب نزدیک به 40 تا 50 نیت مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره امورقرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد حمایت از برگزاری نشست هم افزایی با خیران و متولیان جهت توسعه موقوفات قرآنی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و از برگزاری 10 نشست در این زمینه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در قالب آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن کریم نیز اقداماتی در دستور کار قرار گرفت، حمایت از تربیت حافظان قرآن کریم اعم از حضوری و غیرحضوری از طریق بقاع متبرکه و مؤسسات قرآنی را از جمله برنامه‌ها دانست و افزود: در این راستا از 324 نفر حافظ پنج جزء قرآن کریم حمایت به عمل آمد.

وی حمایت از 20 نفر در قالب مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم، بهره‌مندی 128 نفر در قالب برگزاری حلقه‌های آموزشی ارتقای سطح معلومات قرآنی، بهره‌مندی 288 نفر از آموزش عمومی قرائت صحیح نماز از دیگر اقدامات در بحث آموزش اعلام کرد.

رئیس اداره امورقرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: سومین هدف در زمینه ترویج و فضاسازی انس با قرآن برگزاری محافل انس با قرآن بوده که در بقاع متبرکه و امامزادگان استان با حضور قاریان برجسته کشوری و بین‌المللی در قالب 20 محفل برگزار شد.

وی برگزاری کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم را یادآور شد و افزود: در سال 1399،  96 کرسی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان با حضور اساتید مجرب برگزار شده است.

میرجلیلی، تهیه و توزیع 500 جلد مصحف قرآن را از دیگر اقدامات دانست و گفت:  در زمینه مدیریت مسابقات نیز هفت مسابقه در مرحله شهرستانی و استانی در گروه بزرگسالان و در دو بخش برادران و خواهران برگزار شد و در گروه نونهالان و خردسالان با همکاری آموزش و پرورش به مرحله عمل رسید.

رئیس اداره امورقرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد تجلیل از چهره‌های قرآنی استان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: در این زمینه نیز در حاشیه اختتامیه مسابقات قرآن کریم از 10 نفر از چهره‌های قرآنی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha