زندانیان با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در هرمزگان آزاد شدند
کد خبر: 3961902
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

زندانیان با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در هرمزگان آزاد شدند

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان از آزادی تمام زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، علی صالحی، رئیس‌کل این نهاد، اظهار کرد: با پیگیری دستگاه قضایی و در نتیجه همکاری اداره کل زندان‌ها، ستاد دیه و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تمام زندانیان دیه و جرائم غیرعمد با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان از زندان‌های هرمزگان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه مددجویان کمتر از ۱۸ سال که در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شدند و زنان سرپرست خانوار در اولویت اجرای این طرح بوده‌اند، افزود: زندانیان دارای معلولیت جسمی ـ حرکتی و دارای بیماری مزمن و صعب‌العلاج نیز با تأیید مراجع ذیصلاح مشمول این طرح شده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: زندانیان مشمول این طرح، افرادی بوده‌اند که توانایی پرداخت بدهی خود را نداشته و حداقل به مدت یک ماه در زندان تحمل حبس کرده‌اند که پس از بررسی‌های لازم با پرداخت وام و یا اعطای کمک‌های بلاعوض آزاد شدند.

صالحی با بیان اینکه آزادی زندانیان نیازمند، امری خداپسندانه است و باید از تمامی ظرفیت‌های نهادهای حمایتی و خیران برای آزادی این افراد استفاده کرد، تصریح کرد: آزادی این زندانیان در بازسازی اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی آنان بسیار تأثیرگذار است و روند اصلاح و تربیت آن‌ها را نیز تسریع می‌کند.

انتهای پیام
captcha