پذیرش حوزه علمیه برادران یزد آغاز شد
کد خبر: 3962327
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

پذیرش حوزه علمیه برادران یزد آغاز شد

معاون آموزش حوزه علمیه برادران استان یزد از آغاز ثبت‌نام و پذیرش مدارس علمیه این استان برای سال تحصیلی 1401- 1400 خبر داد.

پذیرش حوزه علمیه برادارن یزد آغاز شدمرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران هر ساله اقدام به پذیرش داوطلبان واجد شرایط برای تحصیل در حوزه‌های علمیه می‌کند. پذیرش طلب در هفت مرحله آزمون ورودی، مصاحبه، دوره میثاق، دوره اختبار، تحقیقات میدانی، سنجش سلامت و در نهایت صدور کد رسمی انجام می‌پذیرد و شرکت‌کنندگان پس از کسب حدنصاب امتیازهای تمامی مراحل و احراز صلاحیت‌های لازم، به عنوان طلبه رسمی در مدارس علمیه مشغول به تحصیل می‌شوند.

حجت‌الاسلام سیدعباس حسینی‌پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به ثبت‌نام حوزه علمیه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اظهار کرد: استان یزد در 10 مدرسه بلندمدت و یک مدرسه کوتاه‌مدت(سفیران هدایت)، برای سال تحصیلی جدید از بین متقاضیان فراگیری علوم حوزوی در مقاطع کلاس هشتم تا دوازدهم و مقطع دانشگاهی پذیرش دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد ادامه داد: مدرسه علمیه خان در برنامه بلندمدت و مدرسه علمیه سفیران هدایت در برنامه کوتاه مدت در شهر یزد در مقاطع دیپلم و دانشگاهی پذیرش داشته و مابقی مدارس استان اعم از امام‌خمینی(ره) و مدینةالعلم کاظمیه شهر یزد، حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان ابرکوه، امام صادق(ع) در شهرستان‌های اردکان، بافق و مهریز، جعفریه شهرستان تفت، حضرت مهدی(عج) شهرستان بهاباد و حجت بن الحسن(عج) شهرستان میبد در مقاطع کلاس هشتم تا کلاس دهم پذیرای داوطلبان هستند.

حسینی‌پور درباره زمان ثبت‌نام و آزمون حوزه‌های علمیه نیز گفت: ثبت نام حوزه علمیه استان تا 30 اردیبهشت ماه ادامه دارد و آزمون ورودی نیز روز جمعه، 18 تیر ماه در استان برگزار می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد بیان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند از طریق ورود به سایت مدیریت حوزه علمیه استان یزد به آدرس www.heyazd.ir و یا مراجعه حضوری به مدیریت حوزه علمیه واقع در خیابان قیام بازار خان، مدرسه علمیه عبدالرحیم خان و دیگر مدارس علمیه استان و یا تماس با شماره ۳۶۲۲۲۸۸۸-۰۳۵ اقدام کنند.

یادآور می‌شود، هم اکنون 1400 طلبه یزدی در 14 مدرسه علمیه برادران در سطوح مختلف در حال تحصیل هستند.

 

انتهای پیام
captcha