ابعاد اقتصادی وقف و تأثیرگذاری آن در رونق تولید
کد خبر: 3962595
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

ابعاد اقتصادی وقف و تأثیرگذاری آن در رونق تولید

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به ابعاد اقتصادی وقف استفاده و تأثیرگذاری آن در تحقق شعار سال، گفت: نقش وقف در رونق تولید، احیای موقوفات است؛ فقر و محرومیت جامعه را با مشکل مواجه می‌کند و این در حالی است که موقوفات نقش بسزایی در کمرنگ کردن محرومیت جامعه دارند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذرای شعار سال به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، اظهار کرد: حمایت عملی و حقیقی از تولید و تولیدکنندگان اهمیت بسزایی دارد که باید در عمل و به طور واقعی مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پشتیبانی و حمایت و پشتیبانی تولید، افزود: ورود نمایندگان مجلس در حوزه قانون‌گذاری برای پشتیبانی و رفع موانع برای تحقق شعار سال اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین اصلاح نظام بانکی برای تأمین منابع مالی و کمک به بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی به صورت نظامند و هدفمند نیز باید برای تحقق این شعار مورد توجه قرار گیرد.

علیزاده هماهنگی قوای سه گانه در تحقق شعار سال را مهم دانست و بیان کرد: حمایت و پشتیبانی دقیق و همه جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان یکی دیگر از موارد قابل توجه در تحقق شعار سال است.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به ابعاد اقتصادی وقف استفاده و تأثیرگذاری آن در تحقق شعار سال، تصریح کرد: نقش وقف در رونق تولید، احیای موقوفات است؛ فقر و محرومیت جامعه را با مشکل مواجه می‌کند و این در حالی است که موقوفات نقش بسزایی در کمرنگ کردن محرومیت جامعه دارند و با رونق تولید، اشتغال افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و تحقق شعار سال ادامه داد: شعار جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها باید از سوی رسانه‌ها در فضای مجازی، توسط مراکز علمی و دانشگاهی فرهنگ سازی و تبیین شود و در واقع تحقق این شعار نیازمند عزم و تلاشی همگانی است.

انتهای پیام
captcha