هنر به تحقق شعار سال سرعت می‌بخشد
کد خبر: 3962756
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

هنر به تحقق شعار سال سرعت می‌بخشد

رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: هنرمندان می‌توانند با خلق آثار تأثیرگذار و امیدآفرین، مروج مصرف کالاهای داخلی باشند و چالش‌ها و موانع پیش روی تولید را با زبان گویا و شیوای هنر بیان کرده و به تحقق شعار سال کمک کنند.

هنر می‌تواند به تحقق شعار سال سرعت بخشدمحمدصادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌ زدایی‌ها»، اظهار کرد: باید با وحدت، همت، همدلی و عزمی راسخ در راستای تحقق شعار سال تلاش کنیم.

کوچک‌زاده به تقارن آغاز سال جدید با ولادت حضرت ولی عصر(عج) اشاره کرد و افزود: ملت بزرگ ایران با توکل به خدا و عنایات ائمه اطهار(ع) با هدایت‌ها و رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی همواره از موانع، سختی‌ها و چالش‌ها به سلامت عبور کرده و به فضل الهی امسال آغاز تحول و شکوفایی اقتصادی کشور خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اولین روز از سال نو، ادامه داد: راه بن‌بست برای ملت ایران وجود ندارد و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف، اتکا به توان داخلی و اعتماد به جوانان می‌توانیم بزرگترین موانع و مشکلات فرا روی تولید و اقتصاد کشور را برطرف و تحریم‌های دشمن را بی‌اثر کنیم.

کوچک‌زاده بر ضرورت حمایت از تولید ملی و مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد و یادآور شد: شاعران و طنزپردازان محفل «قندشکن» حوزه هنری یزد در آخرین محفل خود در سال 99 با زبان طنز به اهمیت تولید ملی، رونق اقتصادی و پرهیز از مصرف کالاهای قاچاق پرداختند و در خصوص حمایت از تولیدات و دستاوردهای متخصصان کشور و ارتقا فرهنگ عمومی برای مصرف کالاهای تولید داخل به شعرخوانی پرداختند‌.

رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به نقش مؤثر و پررنگ هنرمندان در راستای برجسته‌سازی شعار سال گفت: اهالی هنر و ادب می‌توانند با تولید آثار هنری و ادبی تأثیرگذار و امیدآفرین، علاوه بر تبلیغ و ترویج مصرف کالاهای ساخت ایران و اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی و قناعت، چالش‌ها و موانع پیش روی تولید را با زبان گویا و شیوای هنر بیان کنند تا مشکلات سریع‌تر برطرف و موجب دلگرمی تولیدکنندگان داخلی و جهش تولید شود.

وی افزود: بی‌تردید با حضور جوانان و نسل نواندیش پویا و مبتکر و مشارکت مردم و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان بومی می‌توانیم با اتحاد و همدلی، ایجاد امنیت پایدار در حوزه اقتصادی، آسیب‌شناسی و مقابله با فساد، اقتصاد کشورمان را شکوفا و خودکفا کنیم.

انتهای پیام
captcha