ارسال ۱۹ هزار اثر به دبیرخانه اجلاسیه سراسری نماز
کد خبر: 3962774
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

ارسال ۱۹ هزار اثر به دبیرخانه اجلاسیه سراسری نماز

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره اجلاس سراسری نماز در بخش دانش‌آموزی با شعار «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» از ارسال ۱۹ هزار اثر به این جشنواره خبر داد.

ارسال 19 هزار اثر به دبیرخانه اجلاسیه سراسری نمازبه گزارش ایکنا از یزد، محسن موحدی‌فرد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، امروز 17 فروردین، در مراسم بیست و نهمین دوره اجلاس سراسری نماز در بخش دانش‌آموزی و اختتامیه جشنواره «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد‌» که با حضور حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در سالن شهید عباسپور یزد در حال برگزاری است، با گرامیداشت یاد و خاطره چهار هزار شهید استان، یک‌هزار شهید دانش آموز و 124 شهید فرهنگی استان، اظهار کرد: نماز مشتمل بر انواع عبادات و طاعات ملکی و ملکوتی است چنان چه با عمل صالح و سلوک و رفتار آگاهانه توأم نباشد، حقیت نماز حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به 13 عنوان نماز در قرآن کریم، صلوة، تسبیح، ذکر، رکوع، سجود، حمد، استغفار و حسنات و باقیات و... گفت: برای نمازگزار نیز هفت کرامت اعم از هدایت، کفایت، کفارت، رحمت، قدرت، درجت و مغفرت بیان شده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری بیست و نهمین دوره اجلاس سراسری نماز در بخش دانش‌آموزی، گفت: تشکیل شورای آموزش و پرورش به ریاست استاندار یزد با محوریت اجلاس که راه‌های همکاری با شرکای فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با کمیته‌های تخصصی، نشست معاونان پرورشی در فضای مجازی به صورت قطبی و برگزاری پیش‌اجلاسیه‌های نماز در شهرستان‌ها و نواحی مختلف از آن جمله است.

وی از برگزاری جشنواره «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد‌» در سه محور ادبی، هنری، تحقیقی و پژوهشی خبر داد و گفت: در این زمینه 19 هزار اثر از دانش آموزان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از برترین‌ها در مراسم امروز تجلیل به عمل می‌آید. 

موحدی‌فرد بیان کرد: با توجه به زیست بوم کرونایی محتواهای مختلف در ترویج اقامه نماز با عنوان «روشنا» تولید و امروز رونمایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha