اهدای پلاسما از سوی 18 هزار و ۲۱۹ بهبودیافته کرونایی
کد خبر: 3962777
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

اهدای پلاسما از سوی 18 هزار و ۲۱۹ بهبودیافته کرونایی

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از اهدای 52 هزار و 782 واحد خون در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۲۱۹ نفر از بهبودیافتگان کرونایی برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون؛ بشیر حاجی‌ بیگی؛ سخنگوی سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: از اول تا سیزدهم فروردین ماه و همزمان با تعطیلات نوروزی 63 هزار و 972 داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد 52 هزار و 782 واحد خون کامل جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه 82 درصد از مراجعه‌کنندگان موفق به اهدای خون شده‌اند، گفت: دیگر مراجعه‌کنندگان جهت اهدای خون شرایط اهدا را در زمان مراجعه نداشته‌اند و توسط پزشکان مراکز انتقال خون به صورت موقت یا دائم از اهدای خون معاف تشخیص داده شده‌اند.

حاجی بیگی ادامه داد: از مجموع داوطلبان اهدای خون در 13 روز نخست فروردین ماه شش هزار و 669 واحد خون توسط اهداکنندگان بار اول اهدا شده است. 96 درصد خون‌های اهدایی سهم مردان بوده و چهار درصد نیز توسط بانوان اهدا شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران همچنین از توزیع بیش از 91 هزار واحد خون و فرآورده‌های آن در بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور در ایام نوروز خبر داد و در خصوص آمار پلاسمای جمع‌آوری شده از بهبودیافتگان کووید19 در قالب پویش «شکرانه سلامت» گفت: تاکنون تعداد ۱۸ هزار و ۲۱۹ نفر از بهبود یافتگان کرونایی جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند.

وی با یادآوری اینکه این پویش از آغاز اردیبهشت سال 1399 برپا شده است و مراکز انتقال خون همچنان میزبان بهبودیافتگان کووید19 هستند، افزود: بهبودیافتگان کووید19 به شکرانه بازیابی سلامتیشان 15 هزار و ۳۹ واحد پلاسما اهدا کرده‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون بیشترین تعداد اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونایی را مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان غربی، یزد و خوزستان اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha