فعالیت ۱۴ گروه جهادی طلاب یزدی در ایام کرونا
کد خبر: 3965826
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴

فعالیت ۱۴ گروه جهادی طلاب یزدی در ایام کرونا

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های جهادی طلاب گفت: اکنون ۱۴ گروه با حضور ۵۰۰ طلبه در طول سال و وضعیت موجود ناشی از شیوع کرونا به ارائه خدمت مشغول هستند.

اارئه خدمت 14 گروه جهادی طلاب یزدی در ایام کرونابه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد، 30 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 1500 طلبه دارای پرونده تحصیلی هستند، اظهار کرد: این تعداد طلبه در 14 مدرسه علمیه در حال تحصیل هستند و 120 استاد دارای حکم استادی از قم بوده و 50 نفر کادر اجرایی به ارائه خدمت مشغول هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی هفت رشته تخصصی اعم از تفسیر، حقوق و قضا اسلامی، مهدویت، کلام امامیه، امامت، تبلیغ، مشاوره گفت: حوزه علمیه یزد در بین 6 حوزه علمیه برتر کشور قرار دارد و خوشبختانه اکنون از تمام سطوح حوزه علمیه برخوردار است.

راه‌اندازی هفت رشته تخصصی

شمس ادامه داد: یک طلبه در حوزه علمیه 3 سال مقدمات، 3 سال سطح یک معادل فوق دیپلم، اتمام پایه هشتم سطح دو معادل لیسانس، اتمام پایه دهم سطح سه معادل کارشناسی ارشد و با 4 سال تحصیل درس خارج مدرک سطح چهار معادل دکتری را دریافت می‌کند و با تحصیل در سطح پنج به مرحله اجتهاد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در رشته تخصصی حقوق و قضا بعد از قم دومین استانی هستیم که این رشته راه‌اندازی شده و نزدیک به 18 نفر از طلاب در این رشته جذب قوه قضاییه شده‌اند، گفت: در رشته مشاوره نیز مرکز مشاوره حوزه علمیه در سال 1397 راه‌اندازی شد و اکنون دارای دو شعبه است که با 14 استاد در بخش خواهران و برادران مشغول فعالیت هستند و 1200 جلسه مشاوره برگزار شده است.

شمس با اشاره به دروس خارج در استان یزد گفت: قبل از این طلاب برای تحصیل در این پایه باید در قم به تحصیل می‌پرداختند و پس از تأیید قم این دروس در یزد راه اندازی و طلاب به تحصیل مشغول شدند.

مدیرحوزه علمیه یزد با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های جهادی طلاب ویژه محرومیت‌زدایی از حضور طلاب در برنامه‌های مختلف اعم از ضدعفونی معابر، حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان و ایجاد روحیه در بیماران، تغسیل اموات کرونایی و... با توجه به شیوع کرونا خبر داد و گفت: 14 گروه جهادی با حضور 500 طلبه به ارائه خدمت به اقشار مختلف می‌پردازند.

پذیرش حوزه علمیه

وی با اشاره به پذیرش حوزه علمیه گفت: علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت‌ماه برای ثبت نام فرصت دارند که از طریق سایت حوزه علمیه یزد نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در آزمون ورودی که 18 تیرماه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

شمس با اشاره به پذیرش در سه مقطع پایه 8 تا 10، پایه 11 و 12، بالاتر از دیپلم  افزود: اکنون 11 مدرسه پایه اول داریم این در حالی است که در یزد سه مدرسه امام خمینی، کاظمیه و خان طلاب را پذیرش دارند.

وی با اشاره به مدارس «سفیران هدایت» نیز بیان کرد: طلاب در این مدارس به‌صورت کوتاه‌مدت به تحصیل می‌پردازند که پس از پنج سال تحصیل ملبس شده و در زمینه تبلیغ فعالیت خواهند کرد و البته شرط پذیرش در این مدارس دیپلم است.

شمس، ثبت‌نام اولیه در سایت، آزمون ورودی، مصاحبه، دوره اختبار و تثبیت، پذیرش قطعی و دریافت کد تحصیلی برای طلبه را فرآیند پذیرش حوزه علمیه دانست و با اشاره به شرط سنی گفت: برای دیپلم تا 21 سال، سیکل تا 18 سال خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه تمام اساتید دوره‌های پژوهشی را گذرانده و دوره‌های متعددی برای طلاب در تمام مدارس برگزار شده از برگزاری جشنواره «علامه حلی» خبر داد و بیان کرد: این جشنواره محکی بر فعالیت‌های پژوهشی است که در سال گذشته هشتمین جشنواره استانی برگزار و 220 مقاله از سوی طلاب برادر به دبیرخانه ارسال و در این زمینه 3 کتاب نیز تألیف و به دبیرخانه رسید که 34 نفر حائز رتبه‌های برتر شدند و دو نفر نیز در سطح کشور رتبه‌های برتر را کسب کردند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه 130 طلبه و روحانی شهید تقدیم انقلاب شده، اظهار کرد: 50 نفر جانباز و 4 نفر آزاده از این قشر هستند.

انتهای پیام
captcha