تجلی تام کرامت، سخاوت و شجاعت در امام مجتبی(ع) + فیلم
کد خبر: 3967376
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
ناصر رفیعی در گفت‌وگو با ایکنا تبیین کرد:

تجلی تام کرامت، سخاوت و شجاعت در امام مجتبی(ع) + فیلم

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ و سیره جامعةالمصطفی(ص) العالمیة ضمن تشریح اوصاف امام حسن(ع) گفت: حضرت در میان مردم اهل کرامت، سخاوت و حسن خلق بود ولی در عرصه نبرد فوق‌العاده شجاع بود، آنچنان که در جنگ جمل به صحنه رفتند و سرنوشت جنگ را عوض کردند.

تجلی تام کرامت، سخاوت و شجاعت در امام مجتبی(ع) + فیلمحجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، به مناسبت ولادت دومین خورشید تابناک امامت و ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) نخستین مولود مشترک امام علی(ع) و فاطمه(س) است، میلاد او، این خاندان و پیامبر(ص) را شاد کرد.

وی افزود: رسول خدا(ص) در مورد امام حسن(ع) فرمود: «نور چشم و ثمره قلب من و سخنش سخن من و فرمانش فرمان من است، هر کس از اوتبعیت کند از من تبعیت کرده است». ایشان بار‌ها در مورد امام حسن(ع) و برادرش امام حسین(ع) فرمود: «هر کس آنان را دوست بدارد خدا او را دوست دارد».

حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: رسول خدا(ص) بار‌ها ایشان را در آغوش می‌گرفتند و در جمع سفارش می‌کردند که این دو بزرگ جوانان بهشت هستند. امام حسن(ع) ۱۰ سال امامت و دوران زندگی سخت و دشواری داشتند. داستان صلح ایشان قابل تأمل است. شرایطی پیش آمد که ایشان مجبور شدند از صحنه خلافت کنار بیایند، اما آنچه در زندگیشان قابل توجه و تفکر است، جود، سخاوت و کرامت ایشان و همچنین برداشتن بار از دوش مردم و رسیدگی به مردم است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة تصریح کرد: نقل است که عده‌ای از پیروان آمدند و ایشان مبلغی به آن‌ها دادند. برخی گفتند که ما نیاز نداریم، ولی امام(ع) فرمودند که دوست نداریم کسی از کنار من دست خالی برود، ایشان در خانه‌ای بزرگ شد که مادر و پدر کانون کرامت بودند و بار‌ها در مدینه و از شام می‌آمدند و جسارت می‌کردند، اما حضرت برخورد نیکو با آنان داشت و آن‌ها را بی‌نیاز می‌کرد.

حجت‌الاسلام رفیعی در پایان بیان کرد: از ویژگی‌های امام حسن(ع) حسن خلق، کرامت و سخاوت بود، اما در عین حال فوق‌العاده شجاع بودند. در جنگ جمل ایشان به صحنه رفت و سرنوشت جنگ را عوض کرد و پس از شهادت پدر نیز آمادگی کامل برای مبارزه داشتند، اما ایشان را مجبور به صلح کردند.

گفت‌وگو از اکبر پوست‌چیان

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۲:۱۸
0
3
احسنت بسیار عالی بود
captcha