نیاز به اهدای خون پس از فروکش کردن موج کرونا بیشتر می‌شود
کد خبر: 3967500
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۱

نیاز به اهدای خون پس از فروکش کردن موج کرونا بیشتر می‌شود

مدیر کل انتقال خون استان همدان بیان کرد: پس از فروکش کردن موج کرونا همچون زمان‌های دیگر، شمار جراحی‌های غیر اورژانسی افزایش می‌یابد و در پی آن نیز نیاز به خون و فرآورده‌های خونی بیشتر خواهد شد از این رو به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت از شهروندان خواستاریم اهدای خون در لیالی قدر را به زمان‌های دیگری موکول کنند.

نیاز به اهدای خون پس از فروکش کردن موج کرونا بیشتر می‌شودافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه خون و فرآورده‌های خونی در استان نداریم، گفت: به‌منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در شب‌های قدر، برای افرادی که سال‌های گذشته در این ایام برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری مراجعه می‌کردند پیامک ارسال می‌شود و از آنها می‌خواهیم نذر خون را به روزهای دیگری موکول کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با شروع موج چهارم کرونا و شیوع بیشتر این ویروس، مصرف خون نیز به جهت کاهش جراحی‌های غیر اورژانسی کاهش یافته است به همین دلیل نیاز کمتری به خون و فرآورده‌های خونی وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان همدان تصریح کرد: پس از فروکش کردن موج چهارم، همچون زمان‌های دیگر، شمار جراحی‌های غیر اورژانسی افزایش می‌یابد و در پی آن نیز نیاز به خون و فرآورده‌های خونی بیشتر خواهد شد. بنابراین، در صورت نیاز با اهداکنندگان مستمر تماس خواهیم گرفت، تیم‌های سیار را برقرار و یا فراخوان خواهیم زد.

محمدی تأکید کرد: خون سرمایه ملی ما است و هزینه‌های زیادی برای خون‌گیری و همچنین انجام آزمایشات مختلف بر روی آن انجام می‌گیرد. بنابراین، نباید بیش از نیاز و مصرف خون‌گیری انجام شود.

وی از ارسال 360 واحد خون به استان سیستان و بلوچستان و گیلان در هفته گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته نیز بیش از 20 هزار واحد پلاسما به شرکت‌های خارجی ارسال و در قبال آن 20 فاکتور و ماده دارویی از پلاسما تهیه و وارد کشور شده است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان اظهار کرد: در این مرکز به اندازه پنج روز مصرف روزانه ذخایر خونی تهیه می‌کنیم اگر این میزان برای بیش از پنج روز کاری بود آن را به سایر استان‌ها ارسال می‌کنیم تا از هدررفت سرمایه‌های خونی جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha