خیران یزدی زمینه آزادی 9 محکوم مالی را فراهم کردند
کد خبر: 3967855
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

خیران یزدی زمینه آزادی 9 محکوم مالی را فراهم کردند

رئیس کل دادگستری استان یزد از آزادی 9 محکوم مالی از زندان‌های استان با پرداخت مبلغ 23 میلیارد ریال از سوی خیران و نیکوکاران این استان خبر داد.

خیران یزدی زمینه آزادی 9 محکوم مالی را فراهم کردندبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان یزد، امروز، 8 اردیبهشت در برنامه «ماه مهربانی» ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به برگزاری برنامه ماه مهربانی برای هفتمین سال متوالی با محوریت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اظهار کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در راستای کاهش جمعیت کیفری می‌توان نام برد، تولید برنامه‌ها و فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها از جمله برنامه‌های تلویزیونی است و خوشبختانه این برنامه در این راستا بسیار موفق عمل کرده است.

وی تصریح کرد: در سال 1399 با توجه به شرایط جامعه و وجود ویروس منحوس کرونا این ستاد جشن‌های گلریزان را متوقف نکرد و برای اولین بار در کشور به صورت برخط برگزار شد.

این مقام مسئول از برگزاری پویش‌هایی همچون بخشش کریمانه، قدم قدم تا آزادی، هر هیئت آزادی یک زندانی، یلدای رهایی، بهاریه، سومین جشنواره خیریه «نفس در قفس»، برگزاری گلریزان زورخانه‌ای و طرح رضوان با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سال گذشته خبر داد و گفت: نتیجه برگزاری این طرح‌ها و پویش‌ها آزادی 335 محکوم مالی بود که در قالب 8 آیین آزادی به مناسبت‌های مختلف مانند عید سعیدفطر، هفته قوه قضائیه، شهادت امام رضا(ع)، اربعین حسینی، سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام الله دهه فجر برگزار شد.

وی با تأکید بر حضور پر شور مردم دارالعباده در ایام ماه محرم در خصوص پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» گفت: با توجه به شرایط کرونایی در ماه محرم این طرح با دعوت از خیران و نیکوکاران و هیئت‌های مذهبی برگزار شد و در نهایت مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان جمع‌آوری و به آزادی 40 محکوم مالی از زندان‌های استان منجر شد.

دهشیری با اشاره به تأثیرات ویروس منحوس کرونا بر جامعه و آرزوی سلامتی و توفیق برای کادر درمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسم‌ها و آیین‌هایی همانند ختم، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد با اطلاع رسانی مناسب ستاد دیه استان شاهد حضور بسیاری از افراد بودیم که هزینه‌های مراسم‌های خود را به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص داده و تاکنون مبلغی قریب به یک میلیارد تومان از این طرح به ستاد دیه استان اهدا و این اقدام تبدیل به یک فرهنگ شده است.

رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان یزد از آزادی تعداد 335 مددجو در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد مددجویان مذکور 184 مددجو با انجام مشاوره و بدون پرداخت کمک و تعداد 151 مددجو با پرداخت وجه از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی افزود: مبلغ کل بدهی این محکومان مبلغی نزدیک به 199 میلیارد تومان بوده که مبلغ 188میلیارد تومان از این مبلغ از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ شده و با پرداخت مبلغ 11 میلیارد تومان زمینه آزادی این محکومان فراهم شد.

دهشیری از آزادی 9 محکوم مالی در سال جدید با همت خیران و نیکوکاران استان یزد با پرداخت مبلغی بالغ بر دو میلیارد و 300 میلیون تومان از زندان‌های استان خبر داد و بیان کرد: ستاد دیه در کوشش است تا در پایان ماه مبارک رمضان این تعداد آزادی را با همت خیران و نیکوکاران افزایش دهد.

این مقام قضایی از اعطای مرخصی 3 روزه به زندانیان جرائم غیر عمد به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و گفت: تاکنون مبلغ 770 میلیون تومان به همت خیران و نیکوکاران استان یزد برای تحقق اهداف ستاد دیه جمع‌آوری شده و مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان نیز توسط صنایع به ستاد دیه استان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شده است.

انتهای پیام
captcha