فرهنگسرای قرآن یزد مرمت می‌شود
کد خبر: 3969134
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

فرهنگسرای قرآن یزد مرمت می‌شود

تفاهم‌نامه بازسازی و تجهیز ساختمان تاریخی خانه وزیری محل فرهنگسرای قرآن بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و مجمع قاریان و حافظان استان منعقد شد.

فرهنگسرای قرآن یزد مرمت می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، تفاهم‌نامه بازسازی و تجهیز ساختمان تاریخی خانه وزیری محل فرهنگسرای قرآن و عترت بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و مجمع قاریان و حافظان استان منعقد شد.

عباس ملازینلی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، 13 اردیبهشت در این مراسم پیشنهاد ساخت ساختمان مجهز، مدرن و متناسب برای تحقق اهداف مجمع قاریان و حافظان را مطرح کرد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد گالری قرآنی را مطرح کرد و افزود: این مجموعه ارزشمند برای گردشگران جذاب خواهد بود. همه مردم به ویژه مردم دارالعباده به طور خاص از محافل قرآنی و نشست‌های عترت و اهل بیت(ع) چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی استقبال می‌کنند.

همچنین در این جلسه عنوان شد که استان یزد در چندسال اخیر خوشبختانه در زمینه قرآنی پیشتاز بوده است، همچنین دو نفر از قاریان توانمند استان که عضو این مجمع هستند، در جمع داوران مسابقات کشوری حضور دارند و به عنوان جوان‌ترین داوران و مدرسان برگزیده قرآن، چهره‌های ماندگار استان شدند و در حوزه داوری کنار چهره‌های پیشکسوت کشوری قرار گرفته‌اند.

با توجه به اینکه شهر یزد تنها شهر شیعه ثبت میراث جهانی است و همچنین با قرار گرفتن خانه وزیری در بافت تاریخی و با هدف شناساندن آموزه‌های قرآنی به گردشگران ایرانی و خارجی، گسترش فرهنگ قرآن خوانی و تفسیر و مفاهیم قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی بین محله‌ای به صورت مستمر انجام گیرد. تحقق این برنامه‌ها تشکیلات نظام‌مند و دقیق می‌طلبد.

انتهای پیام
captcha