دفاع از مردم فلسطین فراموش‌شدنی نیست
کد خبر: 3969797
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

دفاع از مردم فلسطین فراموش‌شدنی نیست

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: اگر چه امسال بواسطه بیماری کرونا، اجازه حضور در صحنه راهپیمایی روز قدس را نداریم اما دفاع از مردم فلسطین فراموش‌شدنی نیست.

دفاع از مردم فلسطین فراموش شدنی نیستحجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌و‌گو با ایکنا از یزد، با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار کرد: بیش از 70 سال سرزمین‌های اسلامی مورد اشغال ستمگران صهیونیست قرار گرفته است و در این مدت مردم مظلوم فلسطین مورد ستم و تجاوز آن رژیم سفاک قرار گرفته و آواره شده‌اند. ما در روز قدس به مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنیم که شما تنها نیستید و ما یار و یاور شما هستیم.

وی افزود: حضرت امام خمینی در سال 1358با اعلام روزجمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس به جهانیان اعلام کرد که باید برای دفاع از فلسطینیان وحدت و همبستگی داشته باشیم چرا که با وحدت و همبستگی، رژیم اشغالگر قدس دست از اشغال و تجاوز برداشته و تاب مقاومت نخواهد داشت .

کارگر شورکی با اشاره به آموزه‌های اسلامی در زمینه اینکه باید دشمن ستمگر و یار و یاور ستمدیده و مظلوم باشیم گفت: امام علی (ع) در ماه رمضان سال 40 هجری قمری در وصیت‌نامه خود و در شبی که ابن ملجم مرادی ضربتی بر فرق مبارک آن حضرت زد فرمود: «كونا للظّالم خصماً وللمظلوم عوناً» دشمن ستمگر و یاور مظلوم باشید. امروز یکی از مصادیق مظلوم در عالم، مردم فلسطین هستند و از مصادیق ظالم، رژیم اشغالگر صهیونیستی است که ظلم‌ها و جنایت‌های فراوان بر مردم فلسطین و بر دیگرملل مسلمان روا می‌دارد.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: روز قدس، میراث ماندگار امام خمینی (ره) در دفاع از ملت مظلوم فلسطین است و ما در ادامه ترسیم راه امام راحل(ره) با تجدید میثاق دوباره با مقام معظم رهبری تمام قد در دفاع ازمردم فلسطین خواهیم ایستاد و نخواهیم گذاشت این آرمان مهم، به فراموشی سپرده شود.

کارگر شورکی با اشاره به شرایط خاص حاکم بر جامعه به واسطه بیماری منحوس کرونا افزود: اگر چه امسال به واسطه این بیماری کرونا اجازه حضور در صحنه راهپیمایی روز قدس را نداریم اما دفاع از مردم فلسطین فراموش شدنی نیست و با سخنرانی‌ها و فضای مجازی و از هر طریقی که امکان دارد این را به دشمن مردم فلسطین و اربابانشان اعلام می‌کنیم که ما تا ابد پای آرمان‌های فلسطین خواهیم ماند و از مردم فلسطین دفاع خواهیم کرد. همچنین به حکام عرب منطقه اعلام می‌کنیم که ارتباط شما با اسرائیل نمی‌تواند این رژیم را نجات دهد بلکه خود شما نیز به ورطه نابودی کشیده خواهید شد.

انتهای پیام
captcha