برنامه‌های فرهنگی ویژه مددجویان زندان یزد توسعه یابد
کد خبر: 3971603
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

برنامه‌های فرهنگی ویژه مددجویان زندان یزد توسعه یابد

مدیرکل زندان‌های استان یزد، اولویت توسعه برنامه‌های فرهنگی بصورت ویژه و همچنین حضور فعالان فرهنگی و اجتماعی و گروه‌های جهادی در زندان مرکزی یزد را خواستار شد.

برنامه‌های فرهنگی ویژه مددجویان زندان یزد توسعه یابدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا حدادزاده، دادستان یزد، امروز، 25 اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه مدیر زندان مرکزی یزد، با اشاره به رویکرد قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها نسبت به زندانیان، تلاش برای اصلاح و بهبود عملکردهای مددجو و خانواده‌های آنان را در حوزه اشتغال، توانمندسازی و حمایتی دانست و اظهار کرد: خلوت کردن زندان فی نفسه تا آنجا که ضرورت داشته باشد، اتفاق خوبی است اما به هر حال یک سری از افراد در داخل زندان باید بمانند تا جامه از دست آنها در امان باشد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد، وظیفه اصلی در نگهداری از مجرمان را اصلاح و شناسایی خانواده‌ها در جهت حمایت و اشتغال آنها برشمرد و گفت: در انجمن حمایت و بنیاد تعاون کارهای بسیار خوبی صورت می‌گیرد و این اشتغال اگر به اشتغال پایدار تبدیل شود، چرخه تکرار جرم حتماً کم خواهد شد.

وی از مدیر جدید زندان مرکزی یزد خواست تا با تمرکز بر بحث تفکیک متهمان از محکومان، به صورت جدی زمینه بروز کارهای اصلاحی مد نظر سازمان زندان‌ها را فراهم سازد.

حسین سبزواری، مدیرکل زندان‌های استان یزد نیز با اشاره به اینکه زندان مرکزی به عنوان بزرگترین مجموعه کیفری استان است گفت: یک و نیم درصد از جمعیت کیفری کشور در این زندان اسکان داده شده است و مدیریت مجموعه‌ای که دربرگیرنده جمعیت قابل توجهی از محکومان و متهمان با جرائم مختلف، سنین متفاوت و فرهنگ‌های گوناگون از اقصی نقاط کشور و حتی اتباع بیگانه است، کار سخت، با ظرافت و در عین حال هوشمندانه‌ای را می‌طلبد، لذا بیشترین تمرکز فعالیت‌های اداره کل زندان‌های یزد معطوف به زندان مرکزی است.

وی با تقدیر وتشکر از مدیر سابق زندان مرکزی از مدیرجدید خواست تا موضوع اشتغال زندانیان بند بسته و تحقق اشتغال 80 درصدی که از برنامه‌های 1400 و از تکالیف نه تنها ریاست سازمان بلکه ریاست قوه قضائیه است، را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرکل زندان‌های استان یزد، اولویت توسعه برنامه‌های فرهنگی به صورت ویژه، حضور فعالان فرهنگی و اجتماعی و گروه‌های جهادی در زندان را از مدیرجدید زندان مرکزی یزد خواستار شد.

سبزواری با اشاره به انتخاب یزد به نام پایتخت «صحیفه سجادیه»، پرداختن به مضامین بلند و پرمحتوای این کتاب ارزشمند را چراغی در تاریکی و گمراهی دانست و از پرسنل زندان‌ها خواست تا با خواندن ادعیه این کتاب، مسیر اصلاح و تربیت مددجویان را بهتر دریابند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام فرمودند: «دعا مغز عبادت است و با وجود دعا هیچ کسی هلاک نمی‌شود»، پس چه خوب است که در مجموعه‌ای که کار اصلاحی انجام می‌شود، برای اصلاح مددجویان بحث دعا و درمان چندبُعدی معنوی بر پایه خدامحوری در نظر گرفته شود و در این صورت است که مددجو به سمت توبه واقعی و بازگشت به سوی خدا سوق داده می‌شود و با احراز این توبه و با اعلام آن به مراجع قضایی زمینه بازگشت مددجو به سطح اجتماع فراهم می‌شود.

یادآور می‌شود در این مراسم و طی حکمی از سوی مدیرکل زندان‌های یزد، حسن مددی مقدم به عنوان مدیرجدید زندان مرکزی یزد منصوب و از زحمات حمیدرضا زارع بیدکی مدیر سابق این زندان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha