مشارکت بیش از 13 هزار خیر در پویش «زنجان همدل»
کد خبر: 3971853
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

مشارکت بیش از 13 هزار خیر در پویش «زنجان همدل»

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان از مشارکت بیش از 13 هزار خیر در پویش «زنجان همدل» و آزادسازی 72 زندانی جرائم غیرعمد خبر داد.

مشارکت بیش از 13 هزار خیر در پویش «زنجان همدل»علاءالدین کریمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: از آغاز اجرای پویش «زنجان همدل» در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد، حدود 13 هزار و 661 نفر مشارکت و تاکنون 5 میلیارد و 100 میلیون تومان کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه با مشارکت خیران در این طرح تا کنون 72 زندانی آزاد شدند، ابراز کرد: اولویت آزادی زندانیان تا سقف 100 میلیون تومان است و پرونده 30 نفر دیگر از واجدان شرایط این طرح در دست بررسی است تا با جمع‌آوری و تامین مبلغ مورد نیاز باقی افراد نیز به آغوش خانواده بازگردند.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر بدهی زندانیان تا سقف 50 میلیون تومان پرداخت شده است، تصریح کرد: اولویت فعلی مربوط به بدهی 50 تا 100 میلیون تومان است و در حال حاضر زندانی خانم با بدهی زیر 50 میلیون تومان در استان نداریم و چهار نفر بدهی بالای 50 میلیون دارند که امیدواریم با کمک خیران و گذشت شاکیان زمینه آزادی آن‌ها فراهم شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان یادآور شد: ستاد دیه همواره در طول سال این آمادگی را دارد که با استفاده از منابع ستاد دیه، منابع بانک‌ها و کمک خیران زمینه آزادی زندانیان را فراهم کند و در حال حاضر تعدادی از خیران هزینه مجالس ترحیم و احسان را به این امر اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه طبق نظر مراجع امکان اختصاص فطریه نیز به آزادسازی زندانیان وجود داشت، بیان کرد: با این وجود کمک‌های مردم از محل زکات فطره ناچیز بود و این نوع کمک‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر دارد.

انتهای پیام
captcha