آزادی زندانی جرایم غیرعمد به همت اداره اوقاف و امور خیریه لردگان
کد خبر: 3972952
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

آزادی زندانی جرایم غیرعمد به همت اداره اوقاف و امور خیریه لردگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان گفت: یک زندانی جرایم غیر عمد که محکوم به بدهی مالی بود به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان و با کمک خیرین آزاد شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سید رضا شیرمردی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان، اظهار کرد: طرح آزادی زندانیان جرایم غیر عمد که یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که در این شهرستان اجرا می‌شود، در این راستا یک زندانی در شهرستان لردگان با بدهی مالی یک میلیارد و 200 میلیون ریالی آزاد شد.

وی افزود: این فرد که به دلیل مشکلات مالی در زندان بود با پیگیری و کمک اداره اوقاف و امور خیریه لردگان و همت خیرین این شهرستان بدهی پرداخت و زندانی آزاد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لردگان با اشاره به اینکه طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به منظور تقویت کارکردهای خیریه در امور اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین به صورت مستمر در حال اجرا است، تصریح کرد: مؤلفه‌های آزادی زندانیان، محکومین مالی و جرایم غیرعمد بوده که آزادی زندانیان از منابع مشارکت‌های مردمی، خیرین و اجرای نیات موقوفات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه موقوفه‌ای با نیت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در شهرستان لردگان وجود ندارد، عنوان کرد: از خیرین و واقفان درخواست می شود همانگونه که در سایر نیازهای جامعه اقدام به اجرای سنت حسنه وقف می‌کنند، در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز مشارکت بیشتری داشته باشند و با وقف مال خود ضمن جلب رضایت الهی زمینه خوشحالی زندانیان و خانواده‌های آن‌ها را فراهم کنند.

شیرمردی بیان کرد: بسیاری از افراد آبرومند و فاقد سوابق کیفری در جامعه هستند که به دلیل شرایط اقتصادی یا دلایل غیر عمد دیگر، در زندان به سر می‌برند توان پرداخت میزان محکومیت یا دیه را نداشته و مجبور به تحمل در زندان هستند، بنابراین گسترش فرهنگ بهره‌گیری از ظرفیت وقف، ترویج آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی از محل موقوفات راهکار مهمی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست.

انتهای پیام
captcha