توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در یزد / ۸ حسینیه به فرهنگسرا تبدیل شد
کد خبر: 3973309
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در یزد / ۸ حسینیه به فرهنگسرا تبدیل شد

قائم‌مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه بخشی از زیرساخت‌های لازم در پروژه‌های فرهنگی با تبدیل حسینیه‌ها به فرهنگسرا تأمین شده است، از تبدیل ۸ حسینیه به فرهنگسرا خبر داد.

توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در یزد / 8 حسینیه به فرهنگسرا تبدیل شدبه گزارش ایکنا از یزد، مصطفی زارع‌زاده، قائم‌مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، 3 خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تداوم برنامه‌های این سازمان در دوران کرونا با توجه به نیازها و درخواست‌های مردمی اظهار کرد: روند برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با توجه به تداوم شرایط کرونایی به صورت خاص دنبال می‌شود.

زارع‌زاده افزود: برگزاری برنامه‌های واحد فرهنگی اجتماعی در دو گام پیگیری می‌شود. که اولین گام، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی است زیرا این زیرساخت‌ها، زمینه‌ساز برگزاری برنامه‌های مختلف هستند. در این راستا بسیاری از طرح‌های عمرانی سازمان از سال گذشته دنبال شده و امسال شاهد بهره‌برداری از آنها هستیم و طرح‌های جدیدی نیز در دست پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اضافه کرد: بعضی‌ از این پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های اجتماعی به صورت موقت افتتاح شدند و بخشی از زیرساخت‌های لازم در پروژه‌های فرهنگی با تبدیل حسینیه‌ها به فرهنگسرا تأمین شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 8 حسینیه در قالب طرح «هر حسینیه یک فرهنگسرا» به فرهنگسرا تبدیل شد بیان کرد: با توجه به اینکه ساخت فرهنگسراها نیاز به اعتبار سنگین دارد و زمان‌بر است و در کنار آن فضاهای فرهنگی از جمله حسینیه‌ها و مساجد محلات ظرفیت لازم برای بهره‌برداری فرهنگی را دارند، برای استفاده بهینه، طرح مذکور دنبال می‌شود.

قائم‌مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد درباره برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دوران کرونا نیز گفت: گام دوم برنامه‌های سازمان، برنامه‌ریزی و اجرای رویدادها است، رویکرد برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به سمت برگزاری جشنواره‌هایی است که تداوم یابد.

وی تأکید کرد: مردم انتظار دارند در مناسبت‌های مختلف، برنامه‌هایی برگزار شود که شهر رنگ و بوی خاصی به خود بگیرد، اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی امکان برگزاری رویدادهای جمعیتی نیست، از این رو رویکرد این رویدادها به سمت برنامه‌های کوتاه و تأثیرگذار در فضای مجازی تغییر کرده است که مردم بتوانند از فضای مجازی برنامه‌ها را دنبال کند.

انتهای پیام
captcha