کمک ۲۳ میلیارد ریالی خیران یزدی به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
کد خبر: 3973570
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

کمک ۲۳ میلیارد ریالی خیران یزدی به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

رئیس کل دادگستری استان یزد از کمک ۲۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریالی مردم و خیران این استان در طول ماه مبارک رمضان به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد.

هنر بهترین ابزار فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی استبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، 3 خرداد در نشست تقدیر از عوامل برنامه ماه مهربانی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدام‌ها برای جلوگیری از ورود مددجویان به زندان و بالا بردن سطح آگاهی مردم فرهنگ‌سازی است که می‌توان برای این امر مهم از رسانه و هنرمندان استفاده بهینه کرد زیرا هنر و هنرمند بالاترین قدرت اجتماعی را دارند.

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم با موضوع رفع نیاز برادران دینی گفت: هنرمندان متعهد و مسئولیت‌پذیر که با استفاده از هنر خود اقدام به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی کردند، از تأثیرگذارترین انسان‌ها در جامعه هستند چراکه دستگیری از افراد آسیب‌دیده در جای خود اقدامی زیبا و انسان‌دوستانه است.

این مقام قضایی، در ادامه با تأکید بر تأثیر هنرمندان در این برنامه افزود: یکی از زیباترین قسمت‌های برنامه حضور هنرمندان و مصاحبه آنها با مددجویان محکوم مالی جرائم غیرعمد بود که با توجه به اینکه در حفظ آبروی مددجویان تلاش شده بود، این قسمت بسیار تأثیرگذار بوده و در فرهنگسازی در جهت جلوگیری از وقوع جرم و آگاهی قضایی مردم نقش بسزایی داشت.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نیکوکاران، خیران و مردم نوعدوست استان یزد در خصوص کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مردم دارالعباده در طول ماه مبارک رمضان مبلغ 23 میلیارد و 240 میلیون ریال در حدود دو برابر سال قبل در شرایط کرونایی به حساب ستاد دیه استان واریز کردند که این خود نشان از تأثیر بالای برنامه تلویزیونی ماه مهربانی دارد.

عباس ملازینلی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این مراسم کمک به مسائل فرهنگی شهر را از وظایف ذاتی شهرداری برشمرد و افزود: خوشبختانه اهتمام اعضای شورای شهر بر این است، که از برنامه‌هایی همچون برنامه تلویزیونی ماه مهربانی که در راستای فرهنگسازی تولید می‌شوند، حمایت شود.

ملازینلی گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های هنری مناسبی در استان داریم که همگی با همدلی پای کار آمدند و امروز خروجی کار آنها را در آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد شاهد هستیم.

مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه با کمک خیران و نیکوکاران استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون 30 مددجو از زندان‌های استان آزاد شدند که پنج مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و 25 مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی ادامه داد: مجموع مبلغ بدهی این مددجویان، 203 میلیارد ریال بود که 173 میلیارد ریال از آن، توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شد و با پرداخت 30 میلیارد ریال زمینه آزادی این 30 محکوم مالی از زندان‌های استان فراهم شد.

عظیمی گفت: در سال جدید با توجه به شرایط کرونایی جامعه و عدم برگزاری جشن‌های گلریزان به صورت حضوری این ستاد اقدام به جشن‌های گلریزان به صورت مجازی و اینترنتی و ساخت برنامه تلویزیونی ماه مهربانی برای هفتمین سال متوالی کرده که حضور هنرمندان استانی در این برنامه‌ها بسیار راهگشا بود.

احمد پهلوانیان، مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد نیز در این مراسم با اشاره به نقش رسانه در فرهنگسازی جامعه گفت: رسالت صداوسیما فرهنگسازی است و خوشحالیم که با کمک ستاد دیه استان، دادگستری، اداره‌کل زندان‌ها، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و نیکوکاران یزدی توانستیم در تحقق این مهم سهیم باشیم.

انتهای پیام
captcha