200 رقبه از موقوفات استان یزد سنددار شد
کد خبر: 3974874
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸

200 رقبه از موقوفات استان یزد سنددار شد

رئیس اداره حقوقی ثبتی اوقاف و امورخیریه استان یزد از سنددار شدن 200 رقبه از موقوفات استان یزد در سال جاری خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده تا پایان امسال بیش از 500 سند دیگر صادر خواهد شد.

در سال جاری تاکنون 200 رقبه از موقوفات استان یزد سند دار شدندسعید جعفری‌پور، رئیس اداره حقوقی ثبتی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به سنددار کردن موقوفات استان یزد اظهار کرد: بر اساس توافق‌نامه سازمان اوقاف و سازمان ثبت و اسناد کشور برای 152 رقبه موقوفه سند اولیه صادر و 48 رقبه موقوفه نیز تعویض سند شده که مساحت اسناد صادر شده قریب به 155 هزار مترمربع است.

جعفری‌پور، ارزش ریالی رقباتی که سندهای آن صادر شده قریب به 770 میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد: در سال‌های گذشته با تلاش‌های صورت گرفته بیش از 10 هزار سند مالکیت صادر شده است.

رئیس اداره حقوقی ثبتی اوقاف استان ادامه داد: در استان یزد قریب به 45 هزار رقبه وجود دارد که از این تعداد 70 درصد آن کاربری کشاورزی دارد. با توجه به مشخص نبودن حدود برخی موقوفات و مشکلات عدیده‌ای که در این عرصه وجود دارد، اولویت اصلی اوقاف سند دار کردن موقوفات در راستای کوتاه کردن دست سودجویان است.

جعفری‌پور شناسنامه‌دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات را یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های سازمان اوقاف دانست و گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان حقوقی و ثبتی این اداره‌کل و شهرستان‌های تابعه تا پایان سال جاری بیش از 500 سند دیگر صادر خواهد شد.

وی از تشکیل کارگروه ویژه‌ای با همکاری اوقاف و سازمان ثبت اسناد استان خبر داد و گفت: تعدادی از رقبات موقوفات توسط این کارگروه در سال جاری نقشه برداری و در سامانه کاداستر ثبت می‌شود.

انتهای پیام
captcha