تکلیف دعوت خاص خدا از بنده است
کد خبر: 3975868
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

تکلیف دعوت خاص خدا از بنده است

امام‌جمعه تویسرکان با بیان اینکه تکلیف زمان دعوت خاص خداوند از بنده‌اش است، گفت: نوجوانی شروع تکلیف و فرصت خوبی است چون قلب نوجوان مانند لوحی پاک و سفید است که ظرفیت و قابلیت رسیدن به قرب الهی را دارد.

«تکلیف» دعوت خاص خدا از بنده استمسعود قمری، مدیر دبیرستان شاهد شهید فهمیده تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، گفت: صبح امروز جشن تکلیف ۵۸ دانش‌آموز پسر پایه نهم این مدرسه با حضور امام‌جمعه شهرستان برگزار شد.

وی افزود: مراسم امسال به‌دلیل شیوع کرونا با سنوات گذشته متفاوت بود از این رو با رعایت مسائل بهداشتی  مختصرتر برگزار شد اما سعی شد کیفیت برنامه حفظ شود تا خاطره خوب این روز برای دانش‌آموزان بماند چراکه این روز یکی از روزهای مهم در زندگی هر فرد است.

قمری تصریح کرد: ضمن بیان برخی واجبات و اهمیت نماز برای دانش‌آموزان و یادآوری زمان مکلف شدنشان که سن ۱۴ سال و ۶ ماه و ۱۷ روز است با اهدای لوح جشن تکلیف و هدایای در نظر گرفته شده از آن‌ها پذیرایی و همچنین از برگزیدگان مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری و عنوان‌داران شهرستانی و استانی تقدیر به‌عمل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی موحدی، امام‌جمعه تویسرکان در این مراسم خطاب به دانش‌آموزان گفت: خداوند متعال ما را آفریده تا از لطف و برکات بی‌پایانی که به ما عنایت فرموده بهره‌مند شویم، قرآن کریم می‌فرماید «و تَوَکل عَلَی العَزیزِ الرَحیم» توکلت بر خدایی باشد که هم عزیز است و عزیز به معنای محکم، استوار و شکست‌ناپذیر است، رحیم یعنی نهایت محبت، نهایت دوستی و رحمت و دلسوزی، ما باید افتخار کنیم که این سعادت را داریم که خداوند متعال ما را پذیرفته و مورد خطاب قرار داده و از ما کاری خواسته است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال فرموده است هر وقت بنده من به دنبال من بگردد من هستم و بدون واسطه اجابت می‌کنم، گفت: شما قبل از تکلیف هم می‌توانستید با خدا نجوا کنید ولی بعد از تکلیف خداوند به‌طور خاص شما را دعوت کرده و این زمانی است که باید متعهد باشید و با تمام توان انجام وظیفه کنید.

موحدی تصریح کرد: وقتی کسی مکلف شد یعنی خداوند متعال دعوتش کرده و خودش با بنده‌اش قرار گذاشته، لذا عنایتی که به آن بنده‌اش دارد عنایت بالاتری است پس این فرصت را غنیمت بشماریم و از آنجایی که نوجوانی شروع تکلیف است فرصت خوبی است چون دل‌های شما مانند لوح سفید و پاکی است و ظرفیت و قابلیت قرب الهی را دارد.

انتهای پیام
captcha