انگیزه‌ای که به حفظ قرآن منجر شد
کد خبر: 3977559
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

انگیزه‌ای که به حفظ قرآن منجر شد

یک بانوی حافظ قرآن با بیان اینکه خداوند را شاکرم که در راه قرآن سرافراز شدم، گفت: افرادی که می‌گویند در کنار درس نمی‌توان به حفظ قرآن پرداخت، سخت در اشتباه هستند زیرا با سختی و تلاش می‌توان به هدف رسید.

انگیزه‌ای که به حفظ قرآن منجر شدفاطمه زارع‌شاهی، حافظ قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به نحوه ورود به عرصه قرآنی اظهار کرد: وقتی دوره ابتدایی بودم، صوت زیبای قرآن را دوست داشتم و هنگامی که کلاس چهارم را به اتمام رساندم، برای اوقات فراغت به همراه مادرم در کلاس قرآن ثبت‌نام کردم و مربی این کلاس از من تستی گرفتند و خواستند قرآن بخوانم که به خوبی نتوانستم قرآن را قرائت کنم، اما مربی با گفتن کلمه احسنت در من انگیزه را ایجاد کرد و از طرفی به مادرم گفته بودند، وقتی در کلاس‌ها شرکت داشته باشد قطعاً می‌تواند قرآن را تلاوت کند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب در کلاس‌های قرآنی تابستان شرکت کردم و توانستم تجوید را فرا گیرم، اوایل مهرماه با ورود به کلاس پنجم، حفظ قرآن را آغاز کردیم هرچند اکثر شرکت‌کنندگان انصراف دادند اما من با علاقه زیادی که داشتم، ادامه دادم و بسیار برایم سخت بود و مربی ما نیز سخت‌گیر بودند به نحوی که در مجموع سه ساعتی که در کلاس حضور داشتیم دوره، حفظ جدید و مباحثه را دنبال می‌کردیم. وقتی وارد مقطع راهنمایی شدم، درس‌ها برایم سنگین بود و حفظ قرآن با سختی زیادی همراه شد اما ادامه دادم، به یاد دارم با تغییر مربی، روزانه دو یا سه صفحه قرآن را باید حفظ می‌کردیم، گاهی به دلیل درس‌ها غیبت داشتم اما سریع و با کمک مربی خود را به بقیه می‌رساندم.

وی با اشاره به اینکه مربی قرآن ما آن زمان واقعاً دلسوز بودند به نحوی که در صورت غیبت جویای احوال می‌شدند، گفت: فعالیت من محدود به درس و حفظ قرآن شده بود، با عنایت خداوند متعال، اتمام کلاس نهم با حفظ قرآن همراه شد و حافظ کل قرآن کریم شدم، سال بعد رشته ریاضی را انتخاب کردم اما با توجه به مشغله درسی نتوانستم حفظ را مرور داشته باشم.

زارع‌شاهی گفت: تابستان آن سال تصمیم به دریافت مدرک حفظ قرآن گرفتم، لذا در دوره‌ای سه ماهه و با همراهی مربیان سرافراز بیرون آمده و توانستم مدرک حفظ کل قرآن را دریافت کنم. خداوند را شاکرم که در راه قرآن سرافراز شدم، به نظر من افرادی که عنوان می‌کنند در کنار درس نمی‌توان به حفظ قرآن پرداخت، سخت در اشتباه هستند زیرا که با سختی و تلاش زیاد می‌توان به هدف رسید. اگر کسی واقعاً علاقه داشته باشد، در کنار سختی‌ها به هدف خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha