انتخاب هر کاندیدا رأی به امنیت خود است
کد خبر: 3977698
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴
انتخابات 1400/ 17

انتخاب هر کاندیدا رأی به امنیت خود است

یک مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با تأکید بر اینکه امنیت مهم‌ترین عامل قدرتمندی یک نظام است، گفت: این مهم در سایه پشتیبانی مردم از نظام اتفاق می‌افتد.

انتخاب هر کاندیدا در حقیقت رأی به امنیت خودمان استهادی شفیعی ناطق، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: امنیت یک کشور از منظر اقتصادی، سیاسی، نظامی و... در سایه پشتوانه مردمی رخ می‌دهد، که یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تبلور این پشتوانه شرکت مردم در انتخابات است.

وی ادامه داد: وقتی هر یک از ما ایرانیان به کاندیدای موردنظر رأی می‌دهیم جدای از اینکه فرد لایق است یا نالایق، در حقیقت به امنیت خود رأی داده‌ایم و این امنیت مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئله یک کشور محسوب می‌شود.

شفیعی اظهار کرد: یک کشور بدون پشتوانه‌ای مانند پول بی پشتوانه است، پول بدون پشتوانه برای مردم جز تورم و فقر چیزی به ارمغان نمی‌آورد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه افراد معترض هم باید در انتخابات شرکت کنند، افزود: شرکت در انتخابات یک مسئله امنیتی است و هیچ ارتباطی به مسلمان بودن، زرتشتی بودن، معترض بودن و... ندارد، هر چه مردم کمتر در این امر مشارکت کنند دولت و کشور ما بدون پشتوانه‌تر خواهد شد و دشمنان روزنه امیدی برای دخالت در کشور پیدا می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


شفیعی یادآور شد: دولت بدون پشتوانه مردمی برای بقای خودش به دنبال پشتوانه خارجی خواهد گشت، در این صورت است که کشور وابسته به خارج از کشور خواهد شد و نمی‌تواند مستقل باشد و روی پای خودش بایستد.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌یک از ما نباید از آینده کشور ناامید باشیم، افزود: کشورهایی مانند ژاپن و چین از نقطه صفر شروع کرده‌اند پس ما هم می‌توانیم روی پای خود بیاستیم و مستقل باشیم و البته در این راه موفق شویم.

این مدرس دانشگاه هم‌خط بودن دولت با رهبر را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت دولت عنوان کرد و گفت: تلاش قوای سه‌گانه باید این باشد که هم‌فکر و متحد با یکدیگر باشند و در خط فکری رهبری عمل کنند، متأسفانه در جریان برجام دولت فعلی در راستای خط فکری رهبر عمل نکرد و محصول برجام تمام این تحریم‌ها شد، دشمن را به طمع انداختند و از کشور ما امتیاز گرفتند.

جای خالی هیئت نظارت بر مناظرات

شفیعی با تأکید بر اینکه جای خالی هیئت نظارت بر مناظرات به خوبی احساس می‌شد، افزود: مناظراتی که کاندیداها به جای ارائه برنامه یکدیگر را محکوم کنند چیزی جز یاس و ناامیدی برای مردم به ارمغان نخواهد آورد و این تصور برای مردم ایجاد می‌شود که همه این افراد تشنه قدرت هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند بنابراین وجود یک هیئت نظارت ضروری بود.

وی اظهار کرد: کاندیداها باید در حد توان خود به مردم وعده دهند چراکه اگر این کاندیداها وعده‌هایی به مردم دهند که غیرقابل عملیاتی شدن باشد مردم بی‌اعتماد خواهند شد، وقتی مردم می‌بینند که همه این کاندیداها چهره مسلمان انقلابی دارند اما وعده‌های دروغین می‌دهند به مرور نسبت به انقلاب و حتی اسلام هم زده می‌شوند.

شفیعی در پایان تأکید کرد: متأسفانه منشأ تمام مشکلات در کشور این جناح‌بندی‌های افراطی در کشور است، این افراد جناح‌بندی را از الگوهای غربی گرفته‌اند درحالی که زیرساخت‌های آن را به خوبی نمی‌شناسند.

انتهای پیام
captcha