کارگاه آموزشی «نرم‌افزار جامع‌الاحادیث ۳» برگزار شد
کد خبر: 3977965
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

کارگاه آموزشی «نرم‌افزار جامع‌الاحادیث ۳» برگزار شد

کارگاه آموزشی «نرم‌افزار جامع‌الاحادیث ۳» از سوی انجمن علمی علوم قران و حدیث دانشگاه شهید مدنی و دانشکده قرآنی آمل برگزار شد.

به گزارش ایکنا، این کارگاه از سوی انجمن علمی علوم قران وحدیث دانشگاه شهید مدنی و دانشکده آمل در محیط ادوبی کانکت با تدریس جواد فرامرزی، استادیار دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی آمل، به صورت زنده در سامانه ادوب کانکت برگزار شد.
 
استاد دانشکده علوم قرآنی آمل اظهار کرد: این نرم‌افزار جامع احادیث شیعه است که شامل کتب حدیثی شیعه از قرن اول می‌باشد. با کلیک بر روی صفحه ابتدایی نرم افزار وارد محیط اصلی آن می‌شویم و سمت راست صفحه لیست تمام کتاب‌ها بر اساس حروف الفبا قرار گرفته که با انتخاب هر کتاب ترجمه های موجود همان کتاب تا زمان شکل‌گیری  نرم افزار را نیز نشان می دهد.
 
استاد دانشکده آمل افزود: با کلیک بر روی هر کتاب قسمت‌های مختلف آن مثل فهرست و بخش‌های مختلف آن و زیر بخش‌ها و با زدن دکمه cntr+l شکل کتاب و مشخصات جلد در سمت راست نرم‌افزار به چشم می‌آید. در قسمت بالای لیست کتاب می‌توانیم در کادر مستطیل به جستجو کتاب‌ها به انواع مختلف مانند فقط کتاب‌های عربی، ترجمه دارها، کتب اربعه و... بپردازیم.
 
فرامرزی گفت: در قسمت بالای محیط نرم‌افزار  بخش جستجو ساده و پیشرفته دیده می‌شود که می‌توانیم قسمتی از یک حدیث را نوشته و منابع آن را با دامنه‌های مختلف از قبیل فارسی، عربی و... جستجو کنیم که در جستجوی پیشرفته می‌توانیم با حروفی مثل «یا»، «و» ریشه کلمات جستجوی خود را خاص‌تر بکنیم و نیز می توانیم با کلیک بر روی قسمتی از حدیث و یا متن انتخابی آن را به سند ورد  انتقال دهیم که این امر ما را در فیش‌سازی تحقیقات یاری می‌کند.
انتهای پیام
captcha