نفی بی‌تفاوتی نسبت به انتخابات، نشانه مسئولیت‌پذیری جامعه اسلامی است / انتظار مؤسسات قرآنی از دولت آینده
کد خبر: 3978082
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹

نفی بی‌تفاوتی نسبت به انتخابات، نشانه مسئولیت‌پذیری جامعه اسلامی است / انتظار مؤسسات قرآنی از دولت آینده

مسئول اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: شاخصه اخلاقی و اجتماعی یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌هاست و باید دقت کرد در برابر این شاخصه‌ها بی‌تفاوت نباشیم. بی‌تردید مشارکت عمومی و نفی بی‌تفاوتی نشانه مسئولیت‌پذیری افراد در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، مسئول اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با تأکید بر اینکه انتخابات امری اخلاقی، اجتماعی و قرآنی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برآمده از مکتب اهل‌بیت (ع) و مضامین قرآن کریم است که به رهبری امام خمینی (ره) در ایران تبلور یافت.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی در برابر دشمنان و زیاده‌خواهان یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب است، اظهار کرد: انقلاب به مردم ایران آموخت که باید حق را از ظالم ستاند. زمانیکه امام راحل فرمودند: «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر» حجت بر ملت ایران تمام شد و آنان در طول مسیر انقلاب خود را همواره وقف در مسیر قرآن و اسلام کردند.

سرلکیان با بیان اینکه سخن امام راحل در خصوص جمهوری اسلامی، به معنای تأکید آن حضرت به مردم‌سالاری دینی است، اضافه کرد: در طول 42 سال انقلاب اسلامی بر دو بال جمهوریت و اسلامیت بوده و با تکیه براین دو عنصر توانسته بر مشکلات فائق آید.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم استناد کرد و افزود: حضور مردم مشروعیت انقلاب را تحکیم می‌بخشد و مشارکت حداکثری باعث قدرت دولت آینده خواهد شد.

سرلکیان ادامه داد: انتخابات دارای اصول، قوانین و مؤلفه‌هایی است و شاخصه اخلاقی و اجتماعی یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌هاست و باید دقت کرد در برابر این شاخصه‌ها بی‌تفاوت نباشیم. بی‌تردید مشارکت عمومی و نفی بی‌تفاوتی نشانه مسئولیت‌پذیری افراد در جامعه اسلامی است.

وی بیان کرد: مردم با حضور پرشور در انتخابات زمینه ترویج احکام اسلام را فراهم می‌کنند. همان‌گونه که خداوند در آیه 85 سوره «آل‌عمران» می‌فرمایند: «وَمَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ». لذا باید با تمام توان و قدرت در انتخابات حضور پیدا کنیم. تکلیف امروز آمدن پای صندوق رأی است و قهر با انتخابات امری ضدارزشی محسوب می‌شود.

مشارکت حداکثری در انتخابات به معنای دفاع از اصل نظام است

سرلکیان با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات به معنای دفاع همه‌جانبه از اصل نظام است، تصریح کرد: حضور مردم در عرصه انتخابات ایجادکننده نشاط انقلابی و اجتماعی در جامعه است و از این امر نباید غفلت کرد. انتخابات 28 خرداد میدان تحقق وحدت و نشانگر همبستگی عمومی است و بدین وسیله می‌توان ارزش‌های اسلام و آرمان‌های انقلاب را گسترش داد.

وی با بیان اینکه نقش امام راحل در تحقق عزت و اقتدار نظام در منطقه و عرصه بین‌الملل مشهود بوده و غیرقابل انکارست، ادامه داد: تشکیل نهضت و مکتبی برخاسته از قرآن باعث شد تا امروز بعد از گذشت 42 سال نظام همچنان با اقتدار ایستاده و دشمنان جرئت تعرض به سرزمین ما را ندارند.

این مقام مسئول تفکر برآمده از مضامین قرآنی را نجات‌بخش دانست و اظهار کرد: افراد انقلابی و جهادی در طول 4 دهه تفکر قرآنی خود را تقویت کرده و در هر جایگاهی که بودند از قرآن به عنوان پلی برای عبور از مشکلات استفاده کردند. پایبندی به اصول اعتقادی و باور داشتن خدا باعث شد که هیچ‌گاه در مقابل دشمن سرخم نکرده وتسلیم زورگویی آنان نشده و نخواهیم شد.

وی با گلایه از اینکه نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه‌های مختلف برنامه‌ای برای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه ندادند، تصریح کرد: فرد منتخب باید تقویت فعالیت‌های قرآنی را در کنار دیگر برنامه‌های اقتصادی و .... لحاظ کند. همه اعتقاد داریم در سایه اشاعه فرهنگ قرآنی و ترویج سبک زندگی قرآنی از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی گرفته می‌شود. مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی نیز از دولت آینده با تزریق بودجه انتظار حمایت دارند.

انتهای پیام
captcha