کرونا ارتباطات دینی مردم را کمرنگ کرد
کد خبر: 3978412
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲

کرونا ارتباطات دینی مردم را کمرنگ کرد

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه کرونا ارتباطات دینی مردم را کمرنگ کرده است گفت: امیدواریم کرونا هرچه سریعتر ریشه‌کن شود و مجدد مساجد، روضه‌ها و مراسم یادبود شهدا رونق گیرد تا روح معنویت در جامعه زنده بماند.

کرونا ارتباطات دینی مردم را کمرنگ کردبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام‌جمعه یزد، امروز، 28 خرداد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر یزد با اشاره به اینکه تقوا اطاعت خدا و دوری از معصیت است، یکی از شاخه‎‌های تقوا را حمایت از نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: نظام اسلامی حاکمیت خدا، رشد و کمال مردم و عزت اسلام را دنبال می‌کند بر این اساس حمایت نظام اسلامی تنها یک حرکت سیاسی نیست بلکه قدمی در مسیر زدایش کفر و شرک از جامعه اسلامی است.

ناصری با اشاره به وعده خداوند متعال در قرآن کریم بیان کرد: اگر در مقابل مشکلات و مصائب و سختی‌ها و در مقابل آنچه دشمن برای شما برنامه‌ریزی کرده مقاومت کنید، خدا به شما یاری می‌رساند و مورد عنایت خدا قرار می‌گیرید.

وی ادامه داد: در روزهایی که دشمن این همه علیه ما توطئه می‌کند، اطاعت از دشمن گناه بزرگی است و صدمات و لطمات جدی به کشور وارد می‌کند زیرا آنها هرگز خیرخواه ما نبوده و نیستند. قرآن کریم نیز به صراحت می‌فرماید که اگر رشد کنیم، دشمنان ما عصبانی می‌شوند و اگر گامی به عقب برداریم، دشمنان خرسند می‌شوند و این امروز در روابط بین مسلمانان و صهیونیست‌ها و استکبار جهانی صدق می‌کند.

امام‌جمعه یزد تأکید کرد: قرآن همه مسلمین و مؤمنان را به صبر و تقوا توصیه کرده و در این صورت است که دشمن نمی‌تواند هیچ آسیبی به ما وارد کند زیرا اگر با خدا باشیم، خداوند متعال مکر دشمنان را از بین می‌برد و به خودشان باز می‌گرداند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) در مورد اتحاد مسلمین بیان کرد: اکنون شرایط کشور ما نظیر همان شرایطی است که امیرالمؤمنین(ع)، چاره درمان دردهای آن را اتحاد و انسجام می‌دانند.

وی یادآور شد: مردم ایران اوایل انقلاب همه در کنار هم بودند و سختی‌ها را در کنار هم و با تبعیت از ولایت پشت سر می‌گذاشتند و همواره پیرو مکتب امام حسین(ع) بودند اما امروز باید مراقب باشیم که این ویژگی‌ها کمرنگ نشود.

ناصری گفت: مردم باید به خدا توکل کنند، دشمنان خود را بشناسند و بدانند که آمریکا و غرب همواره به دنبال ذلیل نشان دادن ما هستند و با درک این موضوع، پیشتیبان اسلام، انقلاب و ولایت فقیه باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کرونا ارتباطات دینی مردم را کمرنگ کرده است افزود: با توکل به خدای متعال و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، امیدواریم کرونا هرچه سریعتر ریشه‌کن شود تا دوباره مساجد، روضه‌ها و مراسم یادبود شهدا رونق گیرد تا روح معنویت در جامعه زنده بماند.

ناصری تأکید کرد: دشمنان ما از این فرصت استفاده کرده‌اند و از فضای مجازی برای دور کردن مردم و جوانان از دین و انقلاب بهره گرفته‌اند اما مردم باید هوشیار باشند و از دین خود صیانت کنند.

انتهای پیام
captcha