فعالیت‌های قرآنی در یزد تخصصی می‌شود
کد خبر: 3978956
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳

فعالیت‌های قرآنی در یزد تخصصی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به رویکرد جدید این سازمان در حوزه قرآن کریم گفت: تربیت اساتید در حوزه تخصصی قرآن کریم که کشور به آن نیاز دارد، در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و به صورت ویژه دنبال خواهد شد.

فعالیت‌های قرآنی در یزد تخصصی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، 30 خرداد در جمع خبرنگاران از تشکیل کمیته رسیدگی به امور مساجد در استان خبر داد و اظهار کرد: این کمیته در مرکز استان هشت عضو اصلی دارد که در رأس آنها نماینده ولی‌فقیه در استان است و البته به موازات، این کمیته در شهرستان‌های استان به دبیری سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده و با برگزاری جلسات منظم به مسائل و مشکلات مرتبط به مساجد استان می‌پردازد.

وی با اشاره به اجرای طرح «محله همدل» در استان گفت: با هدف پر رنگ کردن نقش مسجد و روحانیت با محوریت مساجد، نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی محله به منظور رشد و تعالی محلات و همچنین حل مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و .. به ارائه ایده‌ها برای برون‌رفت از مشکلات می‌پردازند که این ایده‌ها جمع‌بندی شده و در اختیار مسئولان استانی قرار می‌گیرد.

نجیمی همچنین از اجرای طرح «حرف آورد» با هدف مشارکت بانوان در این استان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح بانوان ایده‌ها و نوآوری‌های خود، همچنین مشکلات و معضلات جامعه را در قالب صوت و کلیپ به سازمان تبلیغات اسلامی ارائه می‌کنند.

وی از ضبط و ارسال 650 ویدئو کلیپ کوتاه از سوی بانوان خبر داد و بیان کرد: این آثار علاوه بر اینکه می‌تواند پایه کار پژوهشی قرار گیرد می‌تواند در راستای استعدادیابی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به رویکرد جدید این سازمان در حوزه قرآن کریم بیان کرد: استان یزد یکی از مراکز اصلی کشور در این زمینه است که علاوه بر مسائل عمومی از جمله ترویج عمومی فرهنگ قرآن، انس با قرآن و تربیت حافظان قرآن کریم در صدد هستیم تا به تربیت اساتید در حوزه تخصصی قرآن کریم بپردازیم و به عنوان استانی که بیشترین اساتید در حوزه‌های تخصصی را دارا است، معرفی و سرآمد باشیم.

وی طرح «امام محله» را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: در این طرح طلاب جوان و ائمه جماعات آموزش خواهند دید تا به عنوان واسطه بین مردم و مسئولان قرار گیرند و دغدغه‌های محله را به مسئولان منتقل کنند.

نجیمی با اشاره به اینکه تشکل‌های این سازمان و هیئت‌های مذهبی در زمان شیوع کرونا اقدامات مؤثری را رقم زدند، تجهیز بیمارستان‌ها، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و آزادسازی زندانیان را از محورهای فعالیت‌های این قشر در این دوران تاکنون اعلام کرد.

وی با اشاره به سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی، دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد و محمدعلی طالبی استاندار یزد، تجلیل از همکاران سازمان، دیدار با روحانیان، نشست ویدئوکنفرانس با مسئولان کشوری، تجلیل از فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی و ... را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.

انتهای پیام
captcha