جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» در یزد آغاز شد
کد خبر: 3980216
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» در یزد آغاز شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از آغاز جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» همزمان با روز جهانی مبارزه با موادمخدر خبر داد.

جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» در یزد آغاز شدبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، 5 تیر در جمع خبرنگاران از آغاز جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» با هدف تولید محتوا در راستای مبارزه با موادمخدر خبر داد و از اجرای 28 عنوان برنامه در این جشنواره خبر داد.

ملازینلی اظهار کرد: فضاسازی شهری، تولید و پخش کلیپ‌های آموزشی، برگزاری مسابقات مجازی، برگزاری نمایشگاه مجازی، برپایی بازارچه خیریه، برگزاری کارگاه‌های مشاوره‌ای رایگان، برپایی نمایشگاه موادمخدر، تهیه مستند از خانواده‌های شهدای مبارزه با موادمخدر و افراد بهبودیافته، دوچرخه سواری درون محله‌ای، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در کمپ‌های ترک اعتیاد و زندان مرکزی یزد از جمله این برنامه‌ها است.

سیدمصطفی کرباسی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر یزد نیز در این نشست آمار شیوع اعتیاد در یزد را 2.7 درصد جمعیت استان دانست و گفت: این در حالی است که آمار معتادان در سطح کشور 5.4 درصد جمعیت است لذا می‌توان گفت که یزد جزو استان‌های کمتر آلوده در زمینه مواد مخدر است.

کرباسی افزود: سال گذشته 32 هزار و 483 نفر وارد چرخه درمان شدند که 2 هزار و 714 نفر از آنها از جمعیت زنان بوده‌اند.

محبوبه وفاییان، دبیر فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد نیز در این نشست از فعال شدن خط ملی اعتیاد به شماره 09628 به منظور ارائه مشاوره رایگان به معتادان و خانواده‌های آنها خبر داد و اظهار کرد: این خط تلفن به صورت کاملاً رایگان به سوالات معتادان و خانواده‌های آنها پاسخ داده و به خانواده‌های درگیر با مسئله اعتیاد نیز مشاوره می‌دهد.

وفاییان با بیان اینکه در چهل سال گذشته، هر چهار روز یک نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده و هر 25 روز یک نفر در این راه جانباز شده است، بیان کرد: کاهش سن اعتیاد در حال وقوع است و یکی از علل آن، به بازار آمدن انواعی از مخدرها و محرک‌ها است که با تبلیغات مستمر در گروه سنی نوجوانان، مخاطب پیدا کرده است.

محمد فکر، مدیر حوزه اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست عنوان کرد: کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در طول سال برنامه‌های متعددی را با شعار یاری‌گران زندگی در سه محور اصلی آموزش، پیشگیری و مشارکت اجتماعی با تمرکز در مناطق کم برخوردار و محروم و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و هم اندیشی برنامه‌ها به صورت ویژه دنبال می‌کند.

انتهای پیام
captcha