نهادهای امور قرآنی به ارتباط مستقیم با مؤسسات پایان دهند + صوت
کد خبر: 3980763
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
مرتضی طلایی:

نهادهای امور قرآنی به ارتباط مستقیم با مؤسسات پایان دهند + صوت

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت درباره مصوبات جلسه اخیر هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه گفت: باید شورای توسعه فرهنگ قرآنی و معاونت قرآن و عترت ارشاد و نیز سازمان دارالقرآن ‌الکریم به عنوان مجموعه‌های حاکمیتی از اتحادیه، پشتیبانی کنند و ارتباط مستقیم با مؤسسات را پایان دهند.

به گزارش ایکنا، مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، طی گفت‌وگویی درباره مصوبات جلسه اخیر هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه گفت: بیشترین زمان این جلسه به بحث درباره عواقب کرونا، که دامن‌گیر مؤسسات و تشکل‌های قرآنی است، گذشت.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر نیمی از مؤسسات دچار وضعیت رکود، توقف، تعطیلی و نیمه‌تعطیلی شده‌اند یا فعالیت‌ برخی از آنها سمت و سوی قرآنی ندارد، افزود: اصلی‌ترین موضوع این جلسه آسیب‌شناسی و بررسی راهکارها بود و تا زمانی که این مسئله حل نشود، اتحادیه راه به جایی نمی‌برد. باید شورای توسعه فرهنگ قرآنی و معاونت قرآن و عترت ارشاد و نیز سازمان دارالقرآن ‌الکریم به عنوان مجموعه‌های حاکمیتی از اتحادیه و مؤسسات متبوع پشتیبانی کنند تا از فروپاشی آنها جلوگیری شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری با تأکید بر اینکه یک سال از تشکیل اتحادیه مدغم می‌گذرد، اضافه کرد: انتظارمان این بود که با حل مشکل دو اتحادیه گذشته، شاهد هماهنگی، حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های حاکمیتی باشیم و با وجود اینکه اختلافات دو اتحادیه را نداریم، شاهد همکاری دستگاه‌های مربوطه نیستیم و معاونت قرآن و عترت ارشاد، حتی برای ساده‌ترین کارها، می‌خواهد که با مؤسسات قرآنی ارتباط برقرار کند و کماکان نگاه حاکمیتی حاکم بر رفتار سازمانی دستگاه‌های امور قرآنی هست.

طلایی با تأکید بر اینکه هنوز مسئله مالیات مؤسسات قرآنی حل نشده است، گفت: همچنین مؤسسات درگیر مسئله بیمه کارکنان و گرفتن کد کارگاهی هستند و نیز بیمه مجموعه فعالان قرآنی و مربیان جزء سهمیه جامعه هنرمندان است و به معنای واقعی قرآن و قرآنیان مهجور، مظلوم و غریب هستند.

وی با اشاره به مکاتباتی که با کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت بودجه ریاست‌جمهوری انجام شده است، ادامه داد: از مسئولان برای یکبار دیگر درخواست وقت ملاقات کردیم تا این مشکلات را بیان کنیم. همچنین برگزاری جلسه فوق‌العاده با توجه به نزدیک بودن زمان تشکیل مجمع عمومی و تهیه گزارش رسمی برای ارائه در مجمع از دیگر خروجی‌های این جلسه چندساعته بود. اتحادیه کشوری مؤسسات آمادگی برگزاری هر گونه نشست مشترک و مناظره با مسئولان را دارد.

کد


یادآور می‌شود، این گفت‌وگو در برنامه والعصر رادیو قرآن انجام شد. برنامه والعصر از شنبه تا چهارشنبه به صورت زنده ساعت ۱۶:۱۵ به تهیه‌کنندگی فاطمه رحمانی و محبوبه کلانتر و با اجرای مهدی صفری و تیمور کوشکی با موضوع اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های قرآنی و بیان دغدغه‌های جامعه قرآنی به روی آنتن شبکه رادیو قرآن (موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز) می‌رود.

انتهای پیام
captcha