بیماران نیازمند هرمزگان چشم‌انتظار اهدای خون
کد خبر: 3982635
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

بیماران نیازمند هرمزگان چشم‌انتظار اهدای خون

مدیرکل انتقال خون هرمزگان از کاهش حضور داوطلبان اهدای خون در استان به دلیل گرما و شرایط قرمز کرونایی خبر داد و گفت: بیماران نیازمند خون در سرتاسر استان چشم‌انتظار اهدای خون توسط شهروندان داوطلب هستند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان، ایمان زارعی، مدیرکل این نهاد، صبح امروز، 16 تیرماه، اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و شیوع ویروس کرونا، با کاهش حضور داوطلبان اهدای خون در استان هرمزگان مواجه شده‌ایم که کار تأمین خون برای بیماران را بسیار دشوار کرده است.

وی افزود: متأسفانه در روزهای اخیر تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته و اکثر این بیماران نیز به خون یا فرآورده‌های خونی نیاز دارند که ضرورت دارد به هر شکل ممکن خون برای آن‌ها تأمین شود.  در حال حاضر حدود 2 هزار و 600 بیمار خاص در استان هرمزگان نیاز دائم به خون و فرآورده‌های خونی دارند از این تعداد 2 هزار بیمار تالاسمی ماژور هستند که معمولاً این عزیزان هر دو هفته تا یک‌منه مصرف خون دارند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر 4 مرکز ثابت انتقال خون در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، میناب و قشم آماده حضور اهداکنندگان خون هستند. 23 مرکز بیمارستانی و درمانی استان هرمزگان روزانه به طور میانگین به حدود 240 تا 280 واحد خون نیازمند هستند که بایستی بتوانیم با کمک مردم نیاز آن‌ها را تأمین کنیم.

زارعی بیان کرد: متأسفانه خیلی از مردم انتقال خون را با مراکز درمانی اشتباه می‌گیرند در حالی که مرکز انتقال خون محل حضور داوطلبان اهدای خون است که از سلامت کامل برخوردارند. چراکه افرادی می‌توانند خون اهدا کنند که از هر لحاظ سالم‌ باشند. مردم اطمینان داشته باشند که تمام‌ وسایل خون‌گیری استریل و یک‌بارمصرف هستند و کرونا نیز با اهدای خون منتقل نمی‌شود.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم هم استانی‌های عزیز اهتمام ویژه‌ای به امر اهدای خون داشته باشند و با مراجعه به مراکز انتقال خون به کمک بیماران نیازمند خون بشتابند.

انتهای پیام
captcha