پویش «اطعام غدیر» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3982925
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸

پویش «اطعام غدیر» در یزد اجرا می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از اجرای پویش «اطعام غدیر» با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای اطعام نیازمندان در راستای ترویج فرهنگ علوی خبر داد.

پویش «اطعام غدیر» در یزد اجرایی می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و رئیس ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد، در جلسه هماهنگی پویش «اطعام غدیر»، با اشاره به استقبال اقشار مختلف مردم از این پویش در سال گذشته، اظهار کرد: این پویش با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای اطعام نیازمندان در راستای ترویج فرهنگ علوی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این پویش به‌صورت خودجوش و مردمی بوده و سال گذشته به بهترین نحو در محله‌های مختلف شهر با مشارکت مردم و گروه‌های مختلف از جمله اصناف برگزار شد.

ملازینلی افزود: اساس این پویش تکیه بر حدیثی از امام جعفر صادق(ع) است که می‌فرمایند «غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر(ص) و صدیق (در رأس آنها خود ائمه معصومان) و یک میلیون شهید (در رأس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد»؛ از این‌رو زنده نگه داشتن این سنت حسنه در دستور کار ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد قرار دارد.

رئیس ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد درباره نقش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در این پویش، گفت: با توجه به فعالیت ستاد مبشر غدیر ذیل سازمان اقدامات فرهنگ‌سازی در قالب تولید مستندهای مختلف قبل و حین برگزاری برنامه‌های غدیر در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: هدف از این مستندسازی‌ها که با همکاری صدا و سیمای مرکز یزد انجام می‌شود، فرهنگ‌سازی و افزایش جلب مشارکت‌های مردمی است و در کنار این اقدامات فضاسازی شهری نیز در دستور کار قرار دارد.

مصطفی زارع‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی و قائم‌مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست، گفت: در ایام غدیر در کنار توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، طرح اطعام غدیر به غیر از نیازمندان برای همه اقشار جامعه انجام خواهد شد.

وی افزود: این اطعام به‌صورت کاملاً مردمی بدون هیچ کمک دولتی انجام می‌شود. برای مثال اصناف و بازاریان سال گذشته 10 هزار اطعام انجام دادند و امسال نیز قرار است به 20 هزار نفر افزایش یابد.

زارع‌زاده بیان کرد: سامانه‌های مختلف از سوی دستگاه‌های عضو ستاد معرفی شده است که افراد علاقه‌مند برای اجرای این طرح کمک کنند.

یادآور می‌شود، در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های حاضر از جمله ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، بسیج اصناف و بازاریان برنامه‌ها و پیشنهادات خود را بیان کردند.

انتهای پیام
captcha