تغییر نگاه مدیران دولتی و دانشگاهیان نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 3983929
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

تغییر نگاه مدیران دولتی و دانشگاهیان نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: دیدگاه مدیران دولتی و دانشگاهیان تغییر و جهت‌گیری به سمت این شرکت‌ها توسعه پیدا کرده است اما هنوز تا آنچه که مطلوب است، فاصله داریم.

به گزارش ایکنا از فارس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز، 22 تیرماه در سفر به شیراز و بازدید از پارک و فناوری استان فارس با بیان اینکه یکی از وظایف دولت ایجاد زیرساخت احداث و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های فناورانه است، گفت: قبول داریم که هنوز در این عرصه کمبودهایی وجود دارد.

وی در عین حال با ذکر این نکته که طی سال‌های اخیر شاهد تغییر نگاه مدیران دولتی و دانشگاهی به موضوع ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، افزود: دیدگاه مدیران دولتی و دانشگاهیان تغییر و جهت‌گیری به سمت این شرکت‌ها توسعه پیدا کرده است اما هنوز تا آنچه که مطلوب است، فاصله داریم.

ستاری بیان کرد: بخشی از کمبود زیرساخت، به دلیل پتانسیل بالای اقتصاد دانش‌بنیان بوده و یکی از مسائل مهم اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد زیست بوم دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

معاون علمی ریاست جمهوری با اشاره به آمار تعداد و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: هم تعداد شرکت‌ها و هم توسعه‌ای که در حوزه نوآوری رخ داده رشد و توسعه داشته و امید است که جهش خوبی امسال و سال آینده رخ دهد.

وی به ظرفیت‌های استان فارس اشاره کرد و گفت: در استان فارس شرکت‌های زیادی در حال کار هستند و امروز این توسعه به شکلی است که در حوزه‌های دفاعی، نیازمندی‌ها از طریق این شرکت‌ها تأمین می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور با تاکید بر ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز گفت: این سرمایه‌گذاری می‌تواند تعداد شرکت‌های نوآور را بالا ببرد و اگر این اتفاق بیفتد ما نیز زیرساخت‌ها را توسعه می‌دهیم.

وی در خصوص جایگاه فارس در زمینه فناوری و نوآوری هم بیان کرد: با وجود رشدی که رخ داده اما فاصله وجود دارد و این فاصله دلایل متعددی دارد که یکی از آنها عقب ماندگی تاریخی در پارک علم و فناوری شیراز است.

ستاری با بیان اینکه جهت‌گیری‌ها در استان فارس عوض شده است، گفت: دانشگاه‌های استان چه شیراز، علوم پزشکی و آزاد به این سمت حرکت می‌کنند و این خیلی مهم است چون تفکرات تغییر کرده و این مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

وی همچنین در حاشیه بازدید از برج فناوری پارک علم و فناوری فارس گفت: برج فناوری پارک علم و فناوری استان فارس که اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا دهه فجر امسال تکمیل می‌شود.

ستاری با بیان اینکه تاکنون ١٥ میلیارد برای این برج هزینه شده است، گفت: برای تکمیل ساختمان برج فناوری ١٥ میلیارد تومان اعتبار اختصاص خواهد یافت.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان گفت: ٨٠ شرکت دانش‌بنیان در برج فناوری پارک علم و فناوری فارس استقرار می‌یابند.

انتهای پیام
captcha