نوآوری با هزینه‌های دولتی اتفاق نمی‌افتد
کد خبر: 3983980
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵

نوآوری با هزینه‌های دولتی اتفاق نمی‌افتد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نوآوری با هزینه دولتی اتفاق نمی‌افتد، گفت: نوآوری کار بخش خصوصی و جوانان است.

به گزارش ایکنا از فارس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، عصر دیروز، 22 تیرماه در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی دانشگاه شیراز با تأکید بر اینکه نوآوری با هزینه دولتی اتفاق نمی‌افتد، گفت: نوآوری کار بخش خصوصی و جوانان است و از جوانان سر می‌زند که شبانه‌روز بر روی پروژه‌هایشان کار می‌کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی دانشگاه شیراز، این کار را گامی در جهت ایجاد تحول در شهر توصیف کرد و افزود: هر کمکی که نیاز باشد به دانشگاه شیراز برای تأثیرگذاری در حوزه اقتصاد، اجتماعی و فرهنگی انجام خواهیم داد.

ستاری با بیان اینکه در برخی موارد اشتباه کار کردیم، حتی در پژوهش هم چنین است، گفت: چرا این همه پژوهشکده داریم اما چیزی از آن‌ها بیرون نمی‌آید ولی یک شرکت و مؤسسه دانش‌بنیان می‌تواند واکسن تولید کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه جامعه برای حل مشکلات خود نیاز به محصول دارد، گفت: پارک‌ها علم و فناوری موفق هستند که نسبت سرمایه‌گذاری دولتی به خصوص در آن‌ها ١٠ به یک باشد و در این صورت می‌توان گفت که این پارک موفق است.

وی با تأکید بر اینکه احتیاج به پلتفرم‌هایی داریم که موجب شود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به کمک پژوهش بیاید، گفت: باید عدد قابل توجهی از درآمدهای دانشگاه‌ها، از محل فروش تکنولوژی با صنعت و بخش خصوصی باشد.

ستاری با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم در اقتصاد دانش بنیان به جایی برسیم باید دید که چه شرکت‌هایی در حوزه تکنولوژی داریم و این مهم را مدنظر داشته باشیم که پایه همه شرکت‌ها و موسسات دانشگاه است، گفت: برای این کار احتیاج به یک زیست‌بوم و ساختار جدیدی داریم که نمونه‌های موفق آن را در تعدادی از دانشگاه‌های کشور امروز شاهد هستیم.

انتهای پیام
captcha