اجرای 61 عنوان برنامه همزمان با دهه امامت و ولایت در یزد
کد خبر: 3984202
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

اجرای 61 عنوان برنامه همزمان با دهه امامت و ولایت در یزد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ازاجرای 61 عنوان برنامه به مناسبت دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید مباهله در شهر یزد خبر داد.

اجرای 61 عنوان برنامه همزمان با دهه امامت و ولایت در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، 23 تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های ایام امامت و ولایت از عید قربان تا مباهله اظهار کرد: برنامه‌های این ایام با شعار «یا علی ولایت ره سبز سعادت» و با در نظر گرفتن 61 عنوان برنامه براساس شرایط کرونا و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان به صورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اغلب برنامه‌ها در قالب پویش‌های متعدد برگزار می‌شود که پویش جشن خانگی غدیر از جمله آنها است و در این راستا شهروندان می‌توانند با برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های مختلف خود در منازل و با جمعیت خانوادگی این اعیاد را گرامی داشته و در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

ملازینلی با اشاره به اهمیت سنت اطعام در ایام غدیر گفت: اهمیت اطعام در ماه محرم و صفر در بین مردم دارالعباده یزد از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده و در کشور سرآمد است لذا این سازمان با توجه به اهمیت اطعام در ایام غدیر  و در قالب پویش‌هایی به ترویج فرهنگ اطعام و نذری دادن در غدیر می‌پردازد. 

ملازینلی از فضاسازی شهری متناسب با اعیاد قربان و غدیر نیز خبر داد و گفت: سازمان در نظر دارد که براساس پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی در سطح محلات نیز در صورت امکان جشن‌هایی را به همین مناسبت برگزار کند.

وی اجرای سرودهای خیابانی در سطح شهر را از دیگر برنامه‌ها دانست و یادآور شد: غالب برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و امسال تولید محتوای فرهنگی در زمینه غدیر به زبان بین المللی بیشتر مورد توجه خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از برگزاری اولین جشنواره هنرهای تجسمی یزد به مناسبت سالروز جهانی شدن بافت تاریخی شهر یزد خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره استانی در رشته‌های عکاسی، نقاشی و نقاشی خط و طراحی پوستر برگزار خواهد شد.

وی مدت زمان ارسال آثار را تا 18 مردادماه سال جاری دانست و گفت: آثار برتر این جشنواره در یک گالری به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

انتهای پیام
captcha