کتاب «امام علی(ع) در فرهنگ مردم یزد» رونمایی شد
کد خبر: 3985017
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

کتاب «امام علی(ع) در فرهنگ مردم یزد» رونمایی شد

کتاب «امام علی(ع) در فرهنگ مردم یزد» در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد رونمایی شد.

کتاب «امام علی در فرهنگ مردم یزد» رونمایی شدبه گزارش ایکنا از یزد، کتاب «امام علی(ع) در فرهنگ مردم یزد» تألیف سیدعباس هاشمی‌پور، در مراسمی، 27 تیرماه با حضور جمعی از مسئولان استانی در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد رونمایی شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت گردآوری مجموعه‌ای نفیس از تأثیرات اهل بیت(ع) بر مباحث فرهنگی استان گفت: تمامی آثاری که به نوعی مردم را به سوی حقانیت آل محمد(ص) سوق دهد، ارزشمند هستند.

ناصری با تأکید بر اینکه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه ولایت و امامت باید همراه با پیام و با محتوای مناسب باشد گفت: مزین کردن شهر به جملات کوتاه از امیرمؤمنان علی(ع) و غدیر اهمیت دارد و در تبلیغات شهری نیز باید از محتوای مناسب شعرا و نویسندگان استفاده شود.

عباس ملازینلی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست به برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت با شعار «یا علی ولایت، ره سبز سعادت» در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در کنار آن برنامه‌هایی به ویژه در مناطق حاشیه شهر در نظر گرفته شده است چرا که تراکم جمعیتی بالایی دارند و تأثیرگذاری برنامه‌ها افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه یزد اولین شهر شیعی به ثبت رسیده در فهرست آثار جهانی است، گفت: تاکنون کتابی با این نوع محتوا در استان به چاپ نرسیده بود که نشر این کتاب ارزشمند خلأ موجود را پر خواهد کرد.

ملازینلی ادامه داد: در چاپ اول این کتاب هزار نسخه منتشر خواهد شد و با هماهنگی که با نهاد کتابخانه‌های کشور صورت گرفته است، این اثر ارزشمند به تمامی کتابخانه‌های کشور ارسال خواهد شد.

سیدعباس هاشمی‌پور، نویسنده کتاب «امام علی(ع) در فرهنگ مردم یزد» نیز در این مراسم گفت: در این کتاب تمامی اتفاقات و رویداد‌های تاریخی استان که به نوعی اهل بیت(ع) در آن نقش داشتند از جمله عبور حضرت امام رضا(ع) و همچنین خرده فرهنگ‌ها و آداب و رسومی که تحت تأثیر اهل بیت(ع) در بین مردم یزد فراگیر شده، در این کتاب ذکر شده است.

انتهای پیام
captcha