نذر اهدای خون در عید قربان؛ نجات‌بخش جان بیماران نیازمند
کد خبر: 3985633
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

نذر اهدای خون در عید قربان؛ نجات‌بخش جان بیماران نیازمند

مدیرکل سازمان انتقال خون هرمزگان از کمبود منابع و فرآورده‌های خونی استان خبر داد و گفت: مردم در این ایام اهدای خون را از یاد نبرند و با نذر خون خود و اهدای آن در عید سعید قربان، نجات‌بخش جان هم‌وطنان نیازمند باشند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون استان، ایمان زارعی، مدیرکل این نهاد، صبح امروز، 30 تیرماه، ضمن تبریک عید سعید قربان با اشاره به کمبود منابع و فرآورده‌های خونی در استان، اظهار کرد: از مردم نیک‌اندیش هرمزگان درخواست می‌کنم در این ایام عید و تعطیلات، اهدای خون را از یاد نبرند و با نذر خون خود و اهدای آن، نجات‌بخش جان هم‌وطنان نیازمند باشند.

وی افزود: نگرانی‌ها از بابت شیوع ویروس کرونا از طریق خون بیهوده است چراکه در محل اهدای خون، تمامی وسایل مورداستفاده استریل و یک‌بار مصرف هستند، بنابراین به هیچ ‌وجه خطر آلودگی فرد را تهدید نمی‌کند.  در هر اهدای خون حدود 450 میلی‌لیتر از فرد خون گرفته می‌شود هر بار اهدای خون فقط یک کیسه خون می‌توان اهدا کرد، با هر 450 میلی سه نفر از خطر مرگ نجات پیدا می‌کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون هرمزگان تصریح کرد: مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا کیسه خون به اندازه کافی پر شود حدود 5 تا 10دقیقه است اما چندین سال به عمر افراد نیازمند به خون اهدا شده می‌افزاید. از این رو خواهشمندم از افرادی که واجد شرایط اهدای خون هستند به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و خون خود را اهدا کنند.

انتهای پیام
captcha