حقانیت غدیرخم در جامعه تبیین شود
کد خبر: 3985852
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:

حقانیت غدیرخم در جامعه تبیین شود

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه عید سعید غدیرخم، سند حقانیت اسلام و تضمین آینده اسلام و تشیع توسط پیغمبر است، بر تبیین حقانیت آن در جامعه تأکید کرد.

حقانیت غدیرخم در جامعه تبیین شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، اول مردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این بخش که در محمدآباد برگزار شد،  با اشاره به اینکه عید سعید غدیرخم، سند حقانیت اسلام و تضمین آینده اسلام و تشیع توسط پیغمبر است، اظهار کرد: این روز، عیدی است که هم در قرآن و هم در روایات ریشه‌های عمیقی دارد، لذا باید حقیقت آن در جامعه تبیین شود.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) در این زمینه می‌فرمایند: «به خدا قسم اگر مردم حقیقت غدیر را درک می‌کردند روزی 10 مرتبه فرشتگان از آسمان نازل می‌شدند و با چنین انسان‌هایی رفت و آمد کرده و نشست و برخاست می‌کردند.» جریان غدیر جریانی تاریخی، روایی، قرآنی، کلامی و تفسیری است و در کنار آن هزاران دلیل دیگر هم داریم که به شکلی محکم و مستند حقانیت امیرمؤمنان علی(ع) را روشن می‌کند.

مدرسی با گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز تشکیل اولین نماز جمعه بعد از انقلاب، گفت: امام‌خمینی(ره) در پنجم مرداد سال 1358، آیت‌الله طالقانی که ابوذر زمان و زبان گویای انقلاب بود را به امامت جمعه تهران منصوب کردند و این نماز تنها نمازی است که به صراحت نامش در قرآن آمده است، چراکه نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت است و لذا اهمیت فراوانی دارد و مسئولیت‌های بسیار سنگینی هم بر دوش امت اسلامی در این زمینه و در زمان حاضر است.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه آثار و برکات زیادی دارد، افزود: نمازهای جمعه در طول انقلاب اسلامی و این چهل و اندی سال عملاً زبان گویای اسلام و انقلاب و همچنین حمایت از مردم و جایگاه مهمی برای طرح مطالبات مردمی بوده است. 

مدرسی حفظ چارچوب اسلام و انقلاب با منظومه فکری امامین انقلاب را از دیگر آثار این مراسم معنوی دانست و گفت: نماز جمعه عاملی برای مأیوس شدن دشمن، وحدت امت اسلامی و گسترش معنویت محسوب می‌شود.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه ماجرای خوزستان نیز ماجرایی بسیار تأسف‌انگیز و غم‌انگیز است، بیان کرد: هرچند عده‌ای به دنبال سوء‌استفاده هستند اما واقعیت و حقیقت این است که دردهای مردم باید مورد رسیدگی قرار گیرد هم در خوزستان و هم سیستان و بلوچستان. این موضوعات نیازمند توجه مضاعف و حرکت جهادی برای پاسخ به نیاز مردم است. همان‌گونه که رئیس‌جمهور منتخب هم بیان کردند دو استاندار ویژه باید برای این دو استان در نظر گرفته شود تا عقب‌ماندگی‌هایی که در این سال‌ها مردم گرفتار آن شده و در اولیه‌ها نیز حتی محروم مانده‌اند، جبران شود.

انتهای پیام
captcha