طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3985986
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» در یزد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان یزد از برگزاری پنجمین دوره طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن کریم» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان خبر داد.

طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» در یزد برگزار می‌شودمحمدرضا دهقانی فیروزآبادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از برگزاری طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» در این استان خبر داد و اظهار کرد: پنجمین دوره این طرح از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان ویژه دانشجویان اجرایی می‌شود.

وی؛ تربیت‌مربی آموزش قرآن کریم، گسترش و توسعه معرفت و فرهنگ قرآنی میان دانشجویان، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی دانشجویان در سطح کشور، استفاده از روحیه پویا و شاداب جوانان دانشجو برای انتشار فرهنگ قرآنی در کشور و تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی به‌عنوان بالاترین سند فعالیت‌های قرآنی را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

دهقانی؛ فصیح‌خوانی، روش تدریس و مهارت‌های کلاس‌داری، آموزش مفاهیم سه جلدی استاد علامی، قرآن و زندگی، آشنایی با علوم قرآن، را از جمله منابع آموزشی دوره برشمرد و افزود: در پایان دوره آزمون ارزیابی برگزار می‌شود و برای افرادی که حدنصاب نمره را کسب کنند، گواهی پایان دوره «تربیت مربی دانشجو معلم قرآن کریم » صادر خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد با اشاره به اینکه با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا ویروس و محدودیت‌های ایجاد شده، این دوره به صورت مجازی برگزار می‌شود بیان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره می‌توانند به سایت www.isqa.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha