فراخوان سومین همایش ملی «بانوی هزاره اسلام» در یزد منتشر شد
کد خبر: 3986117
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰

فراخوان سومین همایش ملی «بانوی هزاره اسلام» در یزد منتشر شد

فراخوان سومین همایش ملی «بانوی هزاره اسلام»، بزرگداشت حضرت خدیجه(س) در دو بخش «علمی» و «ادبی و هنری» در یزد منتشر شد.

فراخوان سومین همایش ملی «بانوی هزاره اسلام» در یزد اعلام شدمنصوره شاکری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد از برگزاری همایش ملی «بانوی هزاره اسلام» خبر داد و اظهار کرد: این همایش بزرگداشت حضرت خدیجه(س) و برای سومین سال متوالی از سوی این مؤسسه و مرکز پژوهشی حکمت و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش «علمی» و «ادبی و هنری» برگزار می‌شود که در بخش علمی قالب آثار باید به‌صورت مقاله به دبیرخانه ارائه شود، البته مقالات به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی پذیرفته می‌شود.

شاکری، بایدها و نبایدهای آشنایی قبل از ازدواج با الگو از زندگی حضرت خدیجه(س) و پیامبر اسلام(ص)، سیره‌شناسی حضرت خدیجه(س)، بررسی سبک زندگی حضرت خدیجه(س)، اهمیت حضرت خدیجه در اسلام، نقد و بررسی آثار منتشر شده در ایران و خارج از ایران درباره حضرت خدیجه(س)، زنان در حکومت رسول خدا و راهکارهای آنان با توجه به سیره حضرت خدیجه و... را از جمله موضوعات پیشنهادی این همایش دانست.

وی با اشاره به اینکه این همایش تحت تأیید و حمایت سیویلیکا و جهاد دانشگاهی قرار دارد و مقالات آن در این دو سایت نمایه و منتشر خواهد شد، برگزاری کارگاه مقاله‌نویسی، چاپ مقاله و اعطای گواهی معتبر از سوی جهاد دانشگاهی را از مزایای این جشنواره اعلام کرد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد مهلت ارسال آثار در این بخش را 23 شهریورماه امسال اعلام کرد و گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه تا 15 مهرماه سال جاری مورد داوری قرار می‌گیرد و برترین‌ها در مراسم اختتامیه که از 23 تا 25 مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد، تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به بخش ادبی و هنری نیز گفت: بخش «ادبی» در رشته شعر در تمامی قالب‌ها، داستان کوتاه و فیلم‌نامه، و بخش «هنری» در رشته‌های پوستر و تایپوگرافی برگزار می‌شود و آثار در دو بخش دانشجویان و دانش آموزان و بخش حرفه‌ای داوری خواهد شد.

شاکری با اشاره به جوایز این بخش بیان کرد: به نفرات برگزیده در رشته «شعر» مبلغ یک میلیون تومان و نفرات شایسته تقدیر 400 هزار تومان، در رشته «داستان کوتاه» نفرات برگزیده یک میلیون تومان و شایسته تقدیر 400 هزار تومان، رشته «فیلم‌نامه» نفرات برگزیده یک میلیون تومان و نفرات تقدیری 400 هزار تومان اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش هنری نیز در رشته «پوستر»، نفرات برگزیده یک میلیون تومان و «تایپوگرافی» به نفرات برگزیده یک میلیون تومان اهدا می‌شود.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد مهلت ارسال آثار در این بخش را 31 مردادماه جاری دانست و گفت: برگزیدگان جشنواره در هر رشته در مراسم اختتامیه جشنواره ملی بانوی هزاره اسلام که با حضور مسئولان برگزار خواهد شد، تجلیل می‌شوند.

شاکری گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق رایانامه به آدرس emamhosseinyazd@gmail.com، یا در فضای مجازی به آدرس @BanooHezareEslam ارسال کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 09924271963 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha