اجرای دومین دوره طرح «ارزیابی داوران قرآن» در یزد
کد خبر: 3986119
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰

اجرای دومین دوره طرح «ارزیابی داوران قرآن» در یزد

رئیس اداره قرآنی اداره‌‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از اجرای دومین دوره طرح ملی «سطح‌بندی و ارزیابی داوران قرآن کریم» در این استان خبر داد.

اجرای دومین دوره طرح «ارزیابی داوران قرآن» در یزدحجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس اداره قرآنی اداره‌‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از اجرای دومین دوره طرح ملی «سطح‌بندی و ارزیابی داوران قرآن کریم» ویژه آقایان و بانوان در این استان خبر داد و اظهار کرد: این دوره در پنج بخش حُسن حفظ، تجوید، صوت، لحن و وقف و ابتدا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای این دوره در چهار سطح شهرستانی، استانی، سراسری، ملی و نهادها، آخرین مهلت ثبت‌ نام در این دوره را ششم مردادماه جاری دانست و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب هرگونه اطلاعاتی با شماره ۰۹۱۳۲۵۶۲۶۱۶ تماس بگیرند.

میرجلیلی با اشاره به اینکه زمان مذکور به هیچ عنوان قابل تمدید نیست، با اشاره به شرایط داوطلبان گفت: داوطلبان باید مهارت لازم در تلاوت قرآن کریم به صورت تخصصی را داشته باشد، در رشته تخصصی درخواستی از دانش و مهارت لازم برخوردار بوده و در سطح شهرستان و استان از افراد شناخته شده قرآنی باشد.

رئیس اداره قرآنی اداره‌‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد، داشتن حداقل 25 سال و حداکثر 60 سال سن، برخورداری از دو ویژگی عدالت و حُسن اخلاق، حداقل 5 سال سابقه تدریس در کلاس‌های تخصصی و 5 سال سابقه داوری در مسابقات شهرستانی و استانی را از دیگر شرایط این دوره دانست و بیان کرد: متقاضی داوری در بخش حُسن حفظ باید حافظ کل قرآن کریم بوده و دارای مدرک تخصصی حفظ درجه 1 یا 2 و یا 3 باشد.

میرجلیلی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و الزام استفاده از داوران خارج استان در صورت نبود داور استانی در مسابقات در سطوح مذکور، بر مشارکت قاریان و حافظان در این دوره تأکید می‌شود.

یادآور می‌شود، در اولین دوره این طرح 19 نفر از استان یزد در رشته‌های داوری تجوید، صوت، وقف و ابتدا و حسن حفظ توانستند به دوره‌های آموزشی راه یابند که نتایج نهایی تا پایان این ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha