افزایش صد درصدی کمک خیران یزدی در جشن‌های گلریزان
کد خبر: 3986468
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

افزایش صد درصدی کمک خیران یزدی در جشن‌های گلریزان

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان از کمک دو میلیارد و 400 میلیون تومانی خیران خبر داد و گفت: این مساعدت نسبت به سال گذشته افزایش صد درصدی داشته است.

افزایش صد درصدی کمک خیران یزدی در جشن‌های گلریزانبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، امروز، 4 مرداد در نشستی با اعضای ستاد دیه استان اظهار کرد: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیران و نیکوکاران استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون 70 محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

دهشیری ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی‌وقفه کارکنان و اعضا کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی، 12 مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات‌البین توسط مددکاران این ستاد و 58 مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شد‌ه‌اند.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان بیان کرد: 48 مددجو مربوط به محکومان مالی، هشت مددجو محکوم مهریه، 11 مددجو محکوم نفقه و سه مددجو محکوم پرداخت به دیه بودند.

رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان یزد، بدهی این مددجویان را 327 میلیارد ریال عنوان کرد که 265 میلیارد ریال توسط اعضا کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ و مابقی از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل به مبلغ 62 میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 70 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

دهشیری ادامه داد: امسال نیز به دلیل شرایط کرونایی، جشن‌های گلریزان ستاد دیه استان یزد مانند سال گذشته به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیمای مرکز استان یزد برگزار شد که مبلغ دو میلیارد و 400 میلیون تومان از طریق خیران استانی و کشوری برای آزادی زندانیان به این ستاد مردم نهاد کمک شده است که نسبت به سال گذشته افزایش صد درصدی داشته است.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد با اشاره نزدیک شدن به ماه محرم و ایام سوگواری سیدالشهدا گفت: ستاد دیه استان در نظر دارد مانند سال قبل پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» را اجرا کنده تا در کنار فرهنگسازی و ترویج فرهنگ گذشت در این ماه بتوان با جذب کمک‌های مردمی تعداد قابل توجهی از محکومان مالی را که به دلایل جرائم غیرعمد و عدم آگاهی از قوانین در زندان‌های استان به سر می‌برند را آزاد و به آغوش خانواده و اجتماع بازگرداند.

رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: هم اکنون 90 مددجو مشمول مساعدت ستاد دیه در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آنها مبلغی قریب به 56 میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام
captcha